
Idag kommer ett inlägg som heter kosläpp. Selfie från Klimakteriehäxan.
- Den fetthalten ska ”min” mjölk ha:
Jag vill helst ha färsk lantmjölk 3,8-4,5% fett. Det går inte åt så mycket mjölk här hemma nu när barnen har flyttat. Jag köper en mindre paket som finns i standard 3%. - Den osten vill jag ha:
Jag gillar mest milda ostar t ex Port Salut och Grevé. - Den ”mjölkmaten” är en favorit:
Min svärmor hade köpt och bjöd oss på kalvdans med jordgubbssylt i påskas! Det händer inte så ofta att man äter det. Annars är min favoritprodukt smör! - Den yoghurten serveras hos oss:
Grekisk yoghurt naturell har jag alltid hemma. Den är god som den är men jag blandar med Grekisk yoghurt passionsfrukt för att få lite variation på smak. - Om du ska ge namn till en ko, vad ska den heta?
Rosa, Stjärna eller Majros är vanliga namn. Vet inte vad jag skulle välja. - Har du något ko-minne?
Svärisarna bor på landet, på en gård där det brukade finnas kor när svärfar var ung. Numera är det grannarnas djur som får komma och beta på markerna runt omkring. Mina barn tyckte att detta var spännande när de var små.


























