Solsidan

Solsidan

”Solsidan kretsar framförallt kring två par och deras omgivning:
Alex (Felix Herngren) och Anna (Mia Skäringer)
samt Fredde (Johan Rheborg) och Mickan (Josephine Bornebusch).
Solsidan tar upp alla problem och utmaningar som uppstår i livet mellan 25 och 45, familjebildning, det sociala umgänget, singelliv, småbarnsliv, relationen till far- och morföräldrar, svärföräldrar, slitningarna mellan karriär och familjeliv.
Premiär den 29 januari klockan 21:30 på TV4.”

åka skridskor

skridskor

Idag har Lillen ”Bambi” åkt skridskor för första gången! Det var inte det lättaste… Tösen, som åkte för första gången för en vecka sedan åker duktigt nu.
Skridskor verkar vara hennes grej!
Jag tog med mina skridskor som jag inte har haft framme på sjutton år… 🙂
Jag kan bara säga att min dotter är mycket bättre och modigare än vad jag är!

motion

motion
Hantlar från Abilica. Linne Kajsa print loose racerback och byxor Kajsa slim pants från Röhnisch. Löparstrumpor höger- och vänstersydda från Falke. Vattenflaska Casall. Skor GT2130 2A från Asics. BH Supersport från Stay in place.

Jag har hållt på med någon form av aerobics/styrketräning sedan gymnasietiden. Jag har provat på det mesta av vad som erbjuds t ex Step Up, Body Pump, Yoga, Ki Box, Core. Numera håller jag till på Friskis & Svettis. 1-2 gånger i veckan brukar jag försöka komma iväg. Skivstång-kondition kör jag en gång i veckan sedan brukar det bli något jympa-pass också.

Jag mjukstartar året och tar det lite lugnare på vintern. Jag var på mitt första pass för året i söndags. Kul! När våren kommer vill jag gärna ut och jogga lite också. Ibland simmar jag och så promenader förstås. Jag mår bättre om jag håller igång och blir piggare av det.

Det blir roligare att träna om man har kläder man trivs och känner sig snygg i!
Jag blir lite extra peppad av fina träningskläder. Det finns många olika märken och prisklasser. Fler som bloggar om motion idag hittas via Sparkling.
Dagens låt: Tone Loc – Funky Cold Medina remix
Dagens låt II: NYCC – No Sleep
show and tell

Majblomman 2010

majblomman

Årets modefärg är turkost enligt Pantone. Årets majblomma blir grön och turkos.
”Majblommans insamling 2010 startar den 13 april och under drygt två veckor säljer barn majblommor. Pengarna som barnen samlar in används sedan under hela året för att hjälpa barn i Sverige som lever i fattiga familjer.”

massage

HerbalifeJag fick massage i julklapp av svärmor! Hon passar barnen och jag har varit och blivit ompysslad i 1½ timme med avslappnade massage för hela kroppen och ansiktsmask. Skönt att koppla av en stund. Det är ju inte så ofta man unnar sig sånt nu för tiden…

Vi har också hunnit med en runda till skridskobanan idag igen. Det har snöat ganska så mycket så det var lite trögåkt idag. Det gick lättare att åka pulka så det gjorde vi sedan istället. Det gick undan! särskilt som båda barnen åkte i samma pulka.

Mitt drömrum / drömkök

drömkök1
Jag drömmer om att renovera köket! Det lär dröja, så jag har gott om tid på mig att fundera på hur det ska se ut. Det finns mycket fint att välja mellan. Det jag hela tiden kommer tillbaka till är vitt, ek, ljust, lantligt men ändå modernt.
Kvänum Linné är ett kök med klassisk karaktär. Jag gillar mycket skålhandtag och knoppar i tenn, bänkskivor i ek och i gråmelerad laminat. Jag vill inte ha tvåhandblandare, utan enhands ska det vara. Praktiskt men ändå snyggt! Jag vill ha en enda stor djup diskho som man får plats att diska skärbrädor och stora grytor i, till exempel Stala combo XL med hjälpho som tillbehör. Ballingslöv har ett kök som heter Meny. Extra fint blir det med tillbehörsserien Herrgård. Jag har sett ett kakel som jag gillar också. Det heter Fasad vit och finns hos Konradssons.
drömkök2
Ikea har ett fint kök som heter Faktum med Lidingö luckor. Kvänum har många fina bland annat Kruse dunvit. Vi har redan ekparkett i köket, matplatsen, hallen med mera. Vi har även en ny jättebra diskmaskin från Cylinda. Det vi önskar oss är en häll som t ex denna från Miele. En ugn i arbetshöjd hade varit bra. Vi skulle kunna ha den där som vi nu har skafferi och efter det kylskåp, frysskåp, städskåp och så vitrinskåp. Under bänkarna skulle jag föredra två stora lådor istället för ett skåp. Enklare att nå saker då. Jag längtar efter mitt nya vita kök! 🙂
Fler som bloggar om drömrum idag hittas via Sparkling.
show and tell