Fototriss – metall

glasögon ljus

Lillemans turkosa favoritglasögon har gått sönder. Tur att han har ett par i reserv. Vi får se om det går att laga dem. Det går åt en hel del värmeljus hemma hos oss på helgerna. Tänk på att återvinna värmeljusbehållaren! Det blåser hårda västanvindar och en gavelkant i plåt blåste ner från husets tak igår. Dagens tema i fototriss är metall. Dagens låt: Moto Boy – Ride my wild heart

Publicerat den
Kategoriserat som Allmänt

14 kommentarer

  1. Tur att du skrev vad det är på sista bilden för det skulle man aldrig kunnat gissa. Tråkigt att det blåste ner och tråkigt att glasögonen gått sönder. Bra fotat är det i alla fall 🙂

  2. Värmeljushållaren var väl listigt att tänka på – sådana har vi säkert alla inom synhåll, men det var bara du som såg dem 🙂

  3. Vilka fina bilder! Som alltid. 🙂
    Och visst ska man gärna återvinna värmeljusen MEN tänk på att den lilla metallbiten som veken är fastsatt i inte är aluminium. Iallafall fick jag lära mig det förut. Den ska man alltså inte slänga i aluminiumåtervinningen.
    🙂

  4. >Saltis: På vår återvinningscentral finns en behållare för metall. Både plåt och aluminium lägger man där. Men det är visst så att man ska lossna vekeshållaren så att den lättare ska kunna sorteras bort med en magnet.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.