Jag hade, hemma i mitt flickrum, en fondbild på min dörr. En stor häst framifrån. Den såg väldigt verklig ut. Häftigt! Hittade just på Inreda.com att det finns att köpa fondbilder… (titta under VIP -NY!)
Passa på att titta på kategorin Nyinkommet också. Mycket fina prylar. Små wallies till exempel (klicka på varje bild för att se dem i miljöer.) och tittar man under barnrum så ser man att det säljer, som vi har hemma, födelsedagståget! (födelsedagståg i trä med siffror, och ljus till.) Det är så fint. Det kommer att stå 4 och 2 på vårt tåg i år!
Det är lördag idag, inte måndag…
När jag vaknade hade P gått till jobbet och jag trodde att det var måndag. -Just det på måndag skulle jag ringa till bvc och boka en tid till lillen. Så det första jag gjorde i morse var att prata in ett meddelande på bvc:s telefonsvarare…! Senare kom jag på att det var ju faktiskt lördag idag. P jobbar lördagar ibland men det var ett tag sedan nu. (Jag jobbar inte på måndagar nu men det gör P.) Så kan det vara när man är lite dagvill efter alla helger…
Pappersstrimlare…
-Någon som behöver anlita en dokumentförstörare? Vår son, pappersstrimlaren.
Tösen hade en sådan period också. Hon har haft sönder en luck-bok hon med. och en gång fick hon tag på en rulle med toalettpapper, som hon metodiskt satt och rev i små små bitar…
Får lillen tag på rullen med hushållspapper så rullar han ut allt papper som finns… (längre har han inte hunnit ännu. men fick han fortsätta så skulle det säkerligen sett ut som om det hade snöat inomhus när han var klar…)
En riktig liten charmis är han i alla fall. Hans favoritleksak är en traktor med släp. (Han har ju åkt traktor med släp också!)


Frukt-tarte
FIN FRUKT-TARTE
Tretton dagar sedan julafton
Idag är det Trettondedagen, tretton dagar sedan det var julafton. Vi ska på kalas idag. och sedan ska jag på tjejträff med mina bästa vänner.
Igår var barnen och jag med morfar på ett riktigt fint julkalas med dans runt granen, fika, lotter, tomte som delar ut gottepåsar. Det var uppskattat!
Om en vecka är det tjugo dagar sedan julafton, och då ska granen bort… och elljusstakarna…
och så ska jag byta ut kransen på dörren också.
Bodum Assam


Behöver och behöver…? Nej, det kan väl hända att vi inte gör P♥… Men de är så snygga! *vill ha* Bodums glas Assam (och Pavina och Canteen) med dubbla väggar. (Husmusen har skrivit om dem förut.)
Här är andra läckra muggar som jag gillar: Rörstrand Filippa K-muggen.
Havtorn
Bloggar som jag har kikat in på nyligen är:
https://kommissariecuriosa.blogspot.com/
https://dante1.blogspot.com/
https://littlebirds.typepad.com/little_birds/
https://mikaelarudhner.blogspot.com/
och
https://bildligttalat.com/
ja, och så alla de i min länklista förstås, plus mängder av andra… *ler*
och om du gillar Carrie och c:o i Sex and the City: https://www.sexandthecityquotes.com/
och allt möjligt om olika filmer finns här: https://www.imdb.com/
Skottsekund
En sekund extra var det 31 december 2005. Vad jag gjorde? Pussades!♥
Hittade lite mera info om detta med skottsekunder och skottår:
"För att hålla takten med jordens rotation måste atomuren världen över stoppa in en "skottsekund" i år.
Det är den 23:e gången sedan 1972 detta händer. Men det kan vara den sista.
Eftersom skottsekunderna skapar stora problem för bland annat satellitnavigationssystem funderar man nu på att avskaffa dem, och istället låta alla världens klockor gå lite fel. Det skulle dröja hundratals år innan det får någon praktisk betydelse." Aftonbladet
"En skottsekund är en extra sekund som skjuts in för att hålla tiden uppdaterad med jordens aningen oregelbundna rotation.
…"Men detta gap mellan den hyperprecisa atomtiden TAI och vår vardagliga tidmätning skulle ta årtusenden att växa sig så stort, vilket gör att många experter tycker det är viktigare att teknik som navigeringssystemet GPS fungerar smidigt.
ITU kom vid ett möte i november inte till beslut i denna känsliga fråga, där USA:s GPS-vänner ställs mot brittiska Greenwich-patrioter."… o s v
läs mera här: svt.se
Tjugohundrasex
Nu är det ett nytt år. Igår så städade jag bort julpyntet, allt utom elljusstakarna i fönstren. Utegranen får också vara kvar ett tag till.
till Tjugondedag Knut, inte längre.
Tillägg:
Snart är det dags igen! Det är ju bara 11 månader, 21 dagar, 7 timmar, … kvar till julafton…! enligt: Nedräkning till julafton
Vår nyårsafton:





Gott nytt år…
…sitter just och kikar runt på lite olika seriestrippar…
https://www.comics.com/categories/index.html
till exempel: Flight Deck och Rose is Rose och The Buckets och Flo and friends och Reality Check med flera…
Sommarkläder
Hoppas att det blir en varm sommar 2006. Tösen och jag ska ju ha kjolar 🙂 bland annat…

https://www.hm.com/
Lyxig nyårsmeny
Raringen♥ håller på att förbereda nyårsmenyn! Vi kommer att äta Helstekt oxfilé med lyxig italiensk potatiskaka, smörfrästa kantareller och krämig savoykål imorgon kväll, tillsammans med den enda familjen (av tre) som tackade ja till vår inbjudan. Det kommer att bli nytt år varesig man vill det inte… och vi kommer att försöka göra det så trevligt som det går. Kvällen kommer även att innehålla ångbastu, flipperturnering, och lite lite fyrverkerier. Våra goda vänner kommer att ta med en efterrätt, överraskning.
Det luktar underbart från ugnen nu!

åka pulka




Let us be grateful…

www.uncommongoods.com har detta fina halsbandet och ännu fler. Jag hittade det hos Woopsie Daisy.
Mera om och av Kathy Bransfield hittar du här: Jumbobumbo och här: The Library Shop och mera här o s v.