Tulpaner!

På tisdag är det dags att städa ut julen eller vi tar det nog redan imorgon.
På torsdag är det Tulpanens dag.
Härligt att köpa sig en bukett av dess underbara blommor när julen är slut!
buy me nothing
Hug someone you love
Help the children
Call me more often
Donate to charity
Take me to dinner
I prefer cash!
Timing

Timing systemkalendrar dagbok 1 vecka/uppslag.
Denna gillar jag mycket bättre än Filofax. Jag vill nämligen ha lika många rader på varje dag inkl. lördag och söndag. Här finns dessutom några extra rader efter söndagen. Det passar mig att ha mån-torsdag på enda sidan och fre-sön på den andra. Jag har bladen i min kalender/plånbok i min väska.
Jag gillar att ha papper och penna.
Förändring

VÅR SOMMAR HÖST VINTER
Årstider är förändring jag gillar!
Förändring är både ett positivt och ett negativt ord för mig. Förändring kan ju vara både till det sämre och till det bättre. Förändring är också någonting som är oundvikligt. Förr eller senare förändras ju saker och ting vare sig man vill det eller inte. Årstiderna ändras men det betyder ju också att tiden går, vi bli äldre. Synen blir sämre, om några år sitter jag nog här med glasögon. Tänderna gäller det att vara noggrann med. Åderbråcken behöver stödstrumpor och kroppen behöver styrka och rörlighet!
2009 kommer att bli ett år för förändring för oss. Vi kommer att få en ny adress i vår. Den förändringen känns både rolig och jobbig men på sikt så är det en förändring till det bättre. Det måste det ju bara bli! 🙂
Haléns

Bilder: https://www.halens.se/
Nu har vi plusgrader här… Fast jag vill gärna ha lite mera vinter!
Innan det är dags för vår- och sommarkläder 🙂
Här kommer ett litet ihopplock från Haléns. Klänningen finns i khakigrön och svart. Tunika med volang i ett härligt mönster. Blommig chiffongkjol som ser skön ut. En tuff skinnjacka står fortfarande på min önskelista.
Denna fina tröjan gillade jag också.
Melodifestivalen


Om en månad är det redan dags för första delen av Melodifestivalen! Deltävling 1 är i Göteborg den 7 februari 20.00 Petra Mede är programledare. Det är alltid spännande att höra de nya låtarna! Har du någon favoritartist i år?
tisdagstema – vinter

I söndags hade vi en fin dag med snö, sol och minusgrader samtidigt! Det är så jag vill ha det. En perfekt vinterdag! Hoppas att det bli fler sådana dagar, när jag är ledig. Det verkar att bli kallt och soligt på onsdag …när jag jobbar. Men barnen kan ju ha kul! De, speciellt dottern, gillar verkligen vintern!
Bilden är från den 28/12-08
Tolftedag jul

Om man börjar med ett på Juldagen så är det Trettondedag jul imorgon.
På onsdag börjar vi jobba igen och tösen hon (och lillebror) mjukstartar med studiedag hos mormor och morfar. Idag åkt runt till några olika affärer med badrumsinredning, så nu har vi ännu fler kataloger och broschyrer att titta i… Barnen fick vara hos farmor och farfar under tiden. Där har vi varit tillsammans ikväll på Trettondedagsafton.
islyktan

Äntligen pulka!

Det är inte så mycket snö men det har varit minusgrader ett tag nu. så marken är frusen och det gick bra att åka pulka idag. Det var tösen och jag som var iväg och åkte. Roligt! jag önkade ju mig snö hela jullovet och det har det varit.
islykta

Det har varit minusgrader ett tag nu. Barnen och jag har provat att göra islyktor med varierande resultat. Idag har det kommit lite snö och minusgraderna stannar ännu ett par dagar. Skönt!
fint med zink

Bild: https://www.waltherogco.dk/
Så vackra hus och lyktor! Zink är fint.
Jag har några krukor som kommer att passa bra på fönterbrädan i mitt nya kök.
Dagens låt: Mairi Campbell and Dave Francis – Auld Lang Syne …med flera.
snygga sladdar

Bild: https://www.frinab.se
Sladdar är oftast trista och mest ivägen men det går ju att piffa upp det hela!
Här finns några tips och idéer: inredningsbloggen.
ögon


Lillen trivs bra i sina glasögon, nu har det gått ett halvår.
Vi har lagat dem ett par gånger förstås och de är ganska så repiga nu… 🙂
