Majblomman 2009

majblommaÅrets majblomma 2009 är så här färgglad och fin!
Snyggt med rosa och rött tycker jag!

"Insamlingen börjar den 21 april, men redan nu kan vi se att barn valde rosa och röd som årets majblommefärger.
"Majblomman har en viktig roll när det gäller att hjälpa barn som har det besvärligt, och i finanskrisens kölvatten följer ökade behov av bidrag för att få ihop vardagen.
Mycket färg och massor av blommor. Vitt i alla nyanser – till och med sådana som ser ut som misslyckade tvättar… Det är två av trenderna våren och sommaren 2009 enligt Lotta Ahlvar på Moderådet."
"Sedan 1998 är det Svenska Moderådet som sätter färg på majblomman. Det görs sedan i fjol tillsammans med barn."
https://www.majblomman.se/Att-salja/Arets-farg-ar-har—2009/

tisdagstema – skyltar

skylt
Temat idag är skyltar. Så här såg det ut förra gången: april-07.
Vi har också haft skyltar som tema på Fototriss. Det är en av bilderna från den dagen som jag har använt idag. Beskurit den och ökat kontrasten litegrann. Skyltar är roligt att fotografera! Det blev inga nytagna bilder idag. Jag är hemma med en hostig son. Jag börjar känna mig lite rosslig själv också nu …öm i halsen och hes. Det blir att gurgla sig med Cai Pan och dricka örtte med honung i…

Högvinter

hogvintern
Nu är högvintern här. Jag hoppas att det kommer lite mera riktig vinter innan vintern är slut. Det är så fint när det är snö och minusgrader 🙂

Malmö

Malmö
Vi har besökt Malmö i helgen. Vi hann med en hel del tack vare Carolines fina shopping-guide och såklart min söta faster som följde oss runt i stan! Jag köpte den söta blusen på Lexington! Kollade in Factory och Lollopard och Fideli & Konungen. Tittade på inredning hos Granit, Butik Fredrik, Norrgavel och Olsson & Gertel. Jag såg bland annat den snygga skrivbordslampan från Bestlite som jag drömmer vidare om. Den söta träapan likaså 🙂 Vi kikade förbi Butik Botanik och MarMalaid. Lunchen intogs på La Couronne. Gott! Så var vi vid Turning Torso och vi beundrade den fina solnedgången vid Öresundsbron.
Barnen, som inte var med, fick varsin färgglad tröja från Aja-baja.
småfolk

Hus&Hem

husohem
Jag fick ju en tidningsprenumeration i julklapp och idag kom min första tidning! Hus & Hem nr.2 2009. På sidan 42-43 finns det ett härligt inspirationscollage om ordning och reda på skrivbordet. Kom ihåg-klämmor från Housedoctor finns bl a på Snirkla. Magnetisk pipande fågel för gem finns på Bluebox. Skrivbordslampan kommer från Granit och kostar 389 kr. Askar i A4-format från Bookbinders Design.

Längst under…

kataloger

Längst underst i vår hög av kataloger ligger just nu kakel och klinker…
Det blir våtrumstapeter och matta i alla fall i badrummet. Inte lika snyggt kanske men mera lättstädat och framför allt billigare… Mattan vi ska ha är den jag har hållt fast vid från start. Sedan har vi hittat en någorlunda vit tapet från Forbo som heter Onyx 23600. Bård gick visst inte att undvika… Vi har valt Onyx 23700. (P♥ är sugen på 23770 så den sätter vi på toan.) Inredningen vi ska ha kommer från Ballingslöv. Det är ju så svårt att välja och bestämma sig och kompromissa… Det är meningen att vi ska böra i februari med renoveringen.
Jag längtar så efter att få visa er före- och efterbilder!
Det är mest flytt- och renoveringstankar jag har i huvudet. Vi lär nog bli varse vad som finns längst under på alla möjliga ställen i lägenheten nu när det snart är dags att börja packa flyttkartonger och städa ur.
Nu sa jag gå och ta reda på vad som finns längst under i tvättkorgen 🙂
Ha en bra dag!

show and tell