
https://leloveimage.blogspot.com/
Bilderna kommer från den underbara bloggen Le Love, en blogg med bara kärlek!
Har ni sett att Alla hjärtans dag infaller på en lördag i år?
Läge att fira lite extra!


”Klassiska regnplagg i galon har en vattenpelare på runt 5000mm”
”Funktionskläder som både är helt vattentäta & andas bör ha en vattenpelare på minst 10 000mm. Då klarar dom mer extrema påfrestningar i blötan.”
Citat från https://uteungar.wordpress.com/2008/08/05/regnklader/

Dagens låt: Keyshia Cole – You complete me.
Ikväll är det dags igen för Simon & Tomas på TV3.
Dagens låt: Bruce Springsteen – Working on a dream.



Nu har dottern börjat sin femte termin på simskolan. Idag har jag fått se henne klara hopp- och dopp-provet och även flyt-provet. Sim-provet var det lite värre med men hon klarade ju av det sista gången på förra terminen sa de. Nästa gång ska vi kolla igen och sedan får hon en Silverpingvin!
Så där modig var inte jag när jag var 6 år…
Dagens låt: Laleh – Call on me.
.

Här är Ps farfar. Han är på väg till sitt växthus. Han älskar att odla.
Jag tänkte att jag ska nog inte odla något i år nu får det räcka. Men sedan fick jag en frökatalog och det fanns ju så många nya roliga saker att prova på så jag tänkte jag kör väl ett år till! sa han till mig en gång.
Han berätta gärna om hur har har odlat rosor av alla de slag och hur han har ympat sina äppelträd. Jag lyssnar gärna. Bilden är från 2006. Det var kanske då han sa det jag minns inte. Han har levt på landet nära naturen hela sitt liv. Har haft lantbruk och skogsbruk och varit mjölkbonde. Han var pigg och kry tills sommaren 2007 då han fick en stroke. Nu sitter han i en rullstol på ålderdomshemmet, halvt förlamad… Idag är det hans 89-årsdag!
Jag fick tyvärr aldrig träffa min egen farfar då han dog ett år innan jag föddes. Det var synd att han aldrig fick träffa er, han tyckte så mycket om barn!
sa min farmor till mig. Min farmor hade jag tills jag var sjutton.
Barnens farfar är en mycket uppskattad person! Extra roligt, tycker barnen, är att han har en husvagn som han putsar upp till sommaren varje år! 🙂
Min pappa är van nu vid att kallas för morfar. Men min lilla brorsdotter, som just lärt sig att gå, lär sig snart att prata också och då får han vänja sig vid att höra Farfar!
Listan: Nilla, Simone, Desiree, Annika, Anne, Petra, Millan, Anki, Marianne, Victoria, Cecilia, Leopardia, Strandmamman, Jemaya, MiaD, MissMarie, Marina, Jennie,

Skinnjacka från Jofama. Tunika från Odd Molly.
Chinos från Lexington. Skjortor från H&M.
1. Vilket är ditt absoluta favoritplagg i garderoben?
Mina Lee Marion, min vita kofta från Lindex golfkollektion. Min Odd Molly-blus, Object-blusen, t-shirten från Sinful,
2. Hur kommer du klä dig 2009?
Lite romantiskt à la Odd Molly. Lite jeans och slitet à la Lexington. (Min nya blus kommer att bli flitigt använd.) Rutiga skjortor och marint à la L.O.G.G. med flera. En skinnjacka är jag fortfarande sugen på. Vet inte om jag vill ha en brun eller en svart. Fast mest blir det kanske målarbyxor jag har på mig 2009…
3. Hur mycket i månaden spenderar du på kläder?
500 kr?
4. Hur mycket kostade ditt dyraste plagg och vad var det?
Det var nog stövlarna eller något ytterplagg. Fast min nya blus kostade ju över 1000 kr den med…
5. Var shoppar du helst?
I någon storstad.
1. Hur gammal är du om fem år? Då har jag passerat 40…
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Först mina jobbarkompisar sedan min familj.
3. Hur lång är du? 168,5 cm (Jag var nyligen på hälsokontroll.)
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Australia. Se den!
5. Vem ringde du senast? Min käre make och bad honom köpa med sig bakad potatis med räkfyllning hem 🙂
6. Vem ringde dig senast? Min man.
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa.
8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta.
9. När såg du senast din mamma? De är på resa så det var 11 dagar vi sågs.
10. Vilken ögonfärg har du? De var blå men är nu gråblå.
11. När vaknade du i dag? 6.10
12. Vilken är din favoritjulsång? White Christmas
13. Vilken är din favoritplats? Hemma är bäst.
14. Vilken plats föredrar du minst? Genomregniga platser.
15. Var tror du att du befinner dig om tio år? I vårt nya hus.
16. Vad skrämde dig om natten som barn? Vet inte riktigt…
17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Min son skriver på MSN.
18. Hur stor är din säng? Vår säng är 180×200 cm
19. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär. Jag gillar det bäst.
20. Sover du med eller utan kläder på dig? För det mesta utan.
21. Hur många kuddar har du i sängen? Jag har två dunkuddar..
22. Vilka länder har du besökt? Norge, Åland, Danmark, Tyskland, England, Schweiz, Italien, Grekland, USA
23. Vilka städer/samhällen har du bott på? Inte många.
25. Är du social? Nja.
26. Vilken är din favoritglass? Sias gräddglass.
27. Vilken är din favoritefterrätt? Semifreddo eller Pannacotta eller kladdkaka…
28. Tycker du om kinamat? Ja.
29. Tycker du om kaffe? Nej.
30. Vad dricker du till frukost? Juice.
31. Sover du på någon särskild sida? På min sida av sängen och gärna lite på ♥raringens också 🙂 Jag brukar sova i "framstupa sidoläge".
32. Kan du spela poker? Nej, inte så värsta bra. Det blir mest UNO här hemma.
33. Tycker du om att mysa/kela? Ja, såklart.
34. Är du en beroende människa? Ja.
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja.
36. Vill du ha barn? Två räcker.
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska.
38. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
39. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet!
40. Vad spenderar du helst pengar på? Inredning, kläder,
41. Äger du dyrbara smycken? Ja, de jag alltid har på mig.
42. Vilka är dina favoritprogram på tv? CSI, Gossip Girl, Top Model,
43. Kan du rulla med tungan? Ja.
44. Vem är den roligaste människan du känner? Mina bästa vänner.
45. Sover du med gosedjur? Nej inte jag. Men dottern har en favoritnalle och sonen en favoritvovve.
46. Vad har du för ringsignal? Nån standardgrej.
47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja mamma har sparat lite.
48. Hund eller katt? Husdjur? Inga. Hon bor under soffan… och är en dammråtta!
49. Flirtar du mycket? Nej inte så ofta numera.
50. Kan du byta olja på bilen? Jag lämnar gärna över det till någon annan.
51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, tack å lov.
52. Vilken var den senaste boken du läste? Barnböcker…
53. Den bästa bok du läst? minns inte…
54. Prenumererar du på någon veckotidning? Lantliv och Hus & Hem.
55. Dansar du i bilen? Ibland sjunger jag och stampar takten… 🙂
56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? I bilen är det Rix FM.
57.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Allt möjligt när jag sitter vid datorn och bloggar.
58. När var du i kyrkan senast? Jag har varit med barnen. Det var ett tag sedan.
59. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Jag gillade de flesta. SO-läraren var bland de bättre.
60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Jag har campat men vet inte hur länge 3-4 dagar kanske.