magiska tuschpennor

tuschpennor
"5 fiberspetspennor med 10 olika färger, en färg i var ände. 1 Magisk penna. Måla med någon av de 10 olika färgerna och stryk sen över med den magiska pennan och simsalabim………den har ändrat färg! Man får alltså fram totalt 20 färger! En rolig penna för såväl små som stora trollkonstnärer."
Bild och text: TimeIn.

Min dotter önskar sig magiska tuschpennor!
Hon har lekt med sådana hos en kompis och jag har kikat runt lite i affären utan resultat. Jag minns att jag hade liknade när jag var liten! De finns i flera olika fabrikat. Har ni sett några nyligen?

Philips

Philips Wake-up Light är en väckarklocka där ljuset ökar gradvis under 30 minuter innan den inställda väckningstiden. Jag har funderat på liknande tidigare Body Clock men det har inte blivit av att jag har skaffat någon… Det vore bra med en till dottern tror jag.

En annan sak från Philips som jag tycker verkar spännande är LivingColor.

Dagens låt: Melody Club
Girls don’t always wanna have fun.

Askungens klänning

askungen
Hur var det nu igen, med Askungens klänning?
Först har hon på sig brunt… Sedan hittar hon sin mammas rosa omoderna klänning som mössen och fåglarna hjälper henne att sy om.
-Stackars Askungen…. -Hon får aldrig sin klänning klar…

När det är dags för balen på slottet så river hennes elaka styvsystrar sönder klänningen. (Den rosa klänningen som mössen sytt är nu sönder och hon har ingen klänning alls att gå på bal i…)
Efter det kommer den goda fen och ger henne en vit klänning som hon åker till balen i. Den vita klänningen ser blå ut i natten och skuggorna.
Så Askungen visas oftast i en ljusblå klänning.
Jag såg inte Disneys film Askungen i sin helhet förrän i vuxen ålder.
Det blev inte av att jag köpte den innan jag fick min dotter!
(Har man inte sett Askungen annat än på tv på julafton kan man ju undra över varför hon inte har den rosa klänningen.)
Nu har vi även sett Törnrosa på film.
Hennes klänning är rosa, blå, rosa, blå, rosa… 🙂

Bestlite

gubi bestlite
Bilder: https://www.bestlite.se/
Jag spanade ju in den svarta skrivbordslampan BL1 när vi var i Malmö.
Den är jättefin! men till skrivbordet har jag en lampa redan.
Vad vi däremot behöver är sänglampor. Just nu har vi inga alls…
Jag skulle vilja ha varsin Bestlite BL5 i vitt till raringen och mig i sovrummet.

solsken

påskliljor
Soliga söndagar är det bästa som finns!
I mitt köksfönster står en kruka med söta knoppar. Påskliljor som ger hopp!
Apropå saker som jag kommer att sakna i lägenheten; marmor-fönsterbrädorna.
När vi flyttar till huset, i slutet av mars, kommer vi att få fönsterbrädor i…
Gissa tre gånger! Just det: …Furu!
Jag kommer nog se till att de målas vita. 🙂

LEGO

lego
https://shop.lego.com
Det finns så mycket roligt Lego!
Power Miners är en ny serie. Det är gruvarbetare och "stenmonster".
Lego City Construction kommer med nyheter, bland annat en dumper.
Lego Creator 3 i 1 är Lego där man välja på tre modeller av bitarna i lådan.
(Denna på bilden Street Speeder har lilleman fått idag.)
Man kan alltså med samma bitar även bygga två andra bilmodeller.
Star Wars-lego har funnits i tio år. Det nya nu är The Clone Wars. På bilden syns Anakins Jedi Starfighter med en katapultknapp för R2-D2. Grabben är för liten ännu för att ha sett Star Wars-filmerna, men jag har en känsla av han kommer att gilla dem framöver.
Lego Technic är ändå det häftigaste av allt!

månadens fynd

Fynd… hmmm….
Det var svårt. Jag är inte så bra på att fynda och handla på rea.
Allting som är rea är oftast i fel storlek eller fel färg eller fel modell för mig…
Jag tittar hellre på det som är nytt 😉
serholt

Dagens shopping:
Jättefina bokstäver i trä som är ca 7 cm höga köpte jag på Village.
Ljusgrön löpare och värmeljus också därifrån.
Chinos från 365 Sunshine på MQ. Sedan så köpte jag en viss tunika…!
show and tell

Listan: Nilla, Simone, Desiree, Annika, Anne, Petra, Millan, Anki, Marianne, Victoria, Cecilia, Leopardia, Strandmamman, Jemaya, MiaD, MissMarie, Marina, Jennie,