Fototriss – F

flytta
    F som i Fototriss.
    F som i flyttlådor som ska fyllas.
    F som i fönster som ska förses med gardiner.
    F som i fogsvans och
    F som i all denna furu…
    F som i fritid, den går till renovering.
    Februari är förbi. Mars är här. Det är 19 dagar kvar till vår
    och när det blir vår går vårt flyttlass!
mars

N

Lista med mindre god mat:
BLODPUDDING Det åt jag när jag var liten men inte som vuxen.
LEVER Jag har smakat men gillar det inte. Inga andra inälvor heller…
Leverpastej äter jag om jag får mycket färsk gurka på!
LUTFISK Jag gillar nästan all fisk men inte lutfisk inte heller surströmming…
MUSSLOR Jag säger nej tack till musslor, ostron, sniglar,
ÄGGPLANTA Auberginerna är härliga! 🙂 men inte att äta.

GRÖT Jag gillar havregrynsgröt, risgrynsgröt, mannagrynsgröt, gott!
ÄRTSOPPA Jättegott ju!
BRUNA BÖNOR också gott!
BRYSSELKÅL Jättegott! Likaså broccoli och kål och bönor.
OLIVER Jag gillar Kalamataoliver!


Svara på samma bosktav som ditt namn börjar på:
1. Vad heter du? Nilla 2. Ett ord på fyra bokstäver: nysa 3. Flicknamn: Nelly 4. Pojknamn: Niklas 5. Yrke: naprapat 6. Färg: neon 7. Klädesplagg: naken 8. Mat: nasi goreng 9. Sak i badrummet: nagelsax 10. Plats/stad: New York 11. En orsak till att vara sen: necking 12. Något man inte skriker: nasalt 13. Film: När Harry mötte Sally 14. Något man dricker: nypressat 15. Band: Nickelback 16. Djur: näktergal 17. Gatunamn: Nygatan 18. Bil: Nissan 19. Sång: Northern Star 20. Aktivitet med mer än en deltagare: närkamp

Oumbärligt

vatten
Vad är det som är oumbärligt, egentligen?
oumbärlig 1. som /är så viktig att/ man inte kan vara utan /den/
Ju längre man funderar på det desto mer tänker man på vad man skulle kunna avstå… Vatten det är i alla fall oumbärligt för oss och för livet på jorden. Vatten i kranen, färdigt att dricka är väldigt bekvämt och lyxigt. Tänk vad bra vi har det!
show and tell
Hitta till fler fredagstemabloggar hos Simone.

sovrumstapeterna

tapeter
1. Boråstapeter Borosan 37806 dottern
2. Boråstapeter Borosan 37824 sonen
3. Ecotapeter Decorama 84913 föräldrarna
Idag har vi valt ut tapeter till sovrummen som ska tapetseras i nästa vecka.
Här går det undan!
Det blir en beige och lugn färgskala på alltihopa. Alla tapeterna är av Easy Up-typ och har ingen mönsterpassning… 195kr/rullen.
(Det är ca 11 meter på en rulle)

Jag är en Husmusen-bloggare

Jag hittade en kul grej hos Bea.
-Vilken blogg skriver du som?
Här är mitt resultat: https://blogmap.se/blogg/Tankebubblor
"Skicklig fotograf med öga för detaljer. Branschnyheter blandat med duknings- och pysseltips." 47 Husmusen, 24 Vimmelmamman, 7 Charlotte Perrelli o s v.
Fast egentligen så skriver jag nog inte som någon… Jag började ju innan dem 🙂
Jag gillar i alla fall Husmusen blogg jättemycket!

att svara på kommentarer

Angående att svara på kommentarer/frågor i bloggen:
När jag läser bloggar, så läser jag väldigt ofta både inlägget och de tillhörande kommentarerna/diskussionen. Det är, på de flesta bloggar, intressant att följa vad som skrivs om ämnet som det handlar om.

Varje blogginläggs kommentarer bör handla om ämnet i inlägget. Ni kommenterar och frågar om det som inlägget handlar om och jag svarar på samma ställe. Vi håller oss till ämnet. På så vis blir det lättare att i efterhand läsa blogginlägget+kommentarerna i sin helhet. När jag skriver ett blogginlägg så handlar ju det om ett visst ämne. Får jag en då en fråga i kommentarerna så svarar jag på den frågan i min egen blogg i kommentarerna som tillhör just detta blogginlägg. Då får personen som undrarde över någonting komma tillbaka till mig för att läsa mitt svar.

Oftast (i mån av tid) så brukar jag, om personen som frågade har en blogg, besöka denna personen och skriva någonting hos henne/honom. (Då blir ju hon också påmind om att jag troligen har hunnit att läsa och svara på hennes fråga i min blogg.) Men jag håller mig då till ämnet i blogginläggen. Jag tar inte första bästa inlägg i hennes blogg för att skriva ett svar på en fråga som ställdes i min blogg i hennes inlägg som handlar om någonting helt annat.
Det blir väldigt förvirrande för de andra läsarna!

Det var Viveka som ställde frågan i sin blogg och jag funderade på hur de flesta gör. Jag har bloggat i 3½ år nu och följer många bloggar.
Jag har sett hur de äldre gör 🙂

Mera om detta hittade jag här: https://www.lillagumman.se/?p=855
Här kan du läsa om netikett: https://sv.wikipedia.org/wiki/Netikett