
Bilder: https://www.danskdesign.nu/
Opera och Harmony. Design: Erik Bagger.
Snygga tallrikar, vinglas, bestick, tekoppar med mera!



Dagens låt: Velvet – The Queen.

Bilder: https://www.selmaspa.se/
Hur skulle din drömdag se ut?
Min drömdag den skulle nog tillbringas på spa! Yoga, stretchklass, pilates, aerobics, Body pump, step up… Massage, behandlingar, god mat…
Jag var på Selma Lagerlöf spa i Sunne tillsammans med mina föräldrar för ca 10 år sedan. Det var sköna dagar!
Min drömdag skulle vara shopping! eller eller en avkopplande långpromenad i skogen. Jag gillar både ock.
Min drömdag det blir när huset inkl. köket är färdigrenoverat och färdigpiffat och vi kan bjuda in till fest!
Min drömdag det var min bröllopsdag. Det var en helt underbar dag!
Min drömdag var också den dagen jag blev mamma. Det var en solig söndag.
Titta in hos Erica pitetjej som håller i fredagstema denna månad.

Dagens låt: Smile

Tisdag brukar betyda träning på Friskis & Svettis …men det var ett tag sedan nu. Det brukar gå på halvfart i början på året och särskilt om det är kallt. Jag har varit trött och snuvig. Nu är det flyttningen som är ivägen istället. Tisdagar och alla andra dagar just nu går till att packa flyttkartonger.
P krasade just en av våra fina glöggmuggar …jag blev sur och tog en paus vid datorn 🙂
Dagens låt: John ME – Love is my drug.
Dreaming, hoping
For another try
I’ve been looking, searching
Deeper down inside
And if I lose my way
I’ll find another road
’Cause I can make a change
On my own
I’m moving on
And I’m gonna get stronger now
And nothing will break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone
I can be who I wanna be
And start living my life of me
I believe it finally
I’m moving on
Something, somewhere
That I long to find
I am learning slowly
One day at a time
That if I lose and fail
I’ll be fine
I’m moving on
And I’m gonna get stronger now
And nothing will break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone
I can be who I wanna be
And start living my life of me
I believe it finally
I’m moving on
To a brighter dawn
Gotta take the fight
I can make it right
I’m moving on
Nothing will break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone
I can be who I wanna be
And start living my life of me
I believe it finally
I’m moving on
Yes, I’m moving on
I’m moving on


Tillägg den 30/3: Nu har jag köpt en vaniljgul med retroslang!



Det är så roligt att titta på Let’s Dance! Härligt när de dansar, bra musik, fina kläder och roliga teman. Det var extra fint igår när det var filmtema! Starke Magnus och Annika var ju perfekta som Skönheten och Odjuret. På bilden ser ni Laila som prinsessan Leia, Star Wars-tema! Hon fick högsta poäng i denna Paso Doble. Snyggt!
Hur tror ni att det går nu när det bara är 4 par kvar? Jag tycker 1. Laila 2. Morgan 3. Magnus. Men man vet ju aldrig med Elisabets trogna fans…

"Vilket är världens viktigaste språk? Engelska, mandarin eller kanske arabiska? Många skulle nog säga HTML. Grundstenen i det vi i dag kallar ”nätet” skapades för 20 år sedan av en enda person – engelsmannen sir Tim Berners-Lee."
"Berners-Lee skapade inte internet, däremot gjorde han det till en angelägenhet för miljarder människor genom att lansera World Wide Web när han arbetade på fysiklaboratoriet Cern i Schweiz 1989. Och utöver det globala nätverket, som vi nu förkortar www, uppfann han den första webbläsaren, språket HTML (Hypertext Markup Language) som gör att du kan se sidorna precis som avsändaren tänkt att de ska se ut och protokollet HTTP (Hypertext Transfer Protocol) som sköter kommunikationen mellan webbservern och din dator."
"Google gjorde sin första indexering 1998 fanns där 26 miljoner sidor. Två år senare hade siffran stigit till en miljard och förra året indexerades obegripliga 1 biljon unika sidor eller URLS (Uniform Resource Locator). För övrigt ytterligare en av Tim Berners-Lees uppfinningar."
"Tim Berners-Lee föddes 1955 i London. Han har en kandidatexamen i fysik från Oxford. På 1980-talet forskade han vid fysiklaboratoriet Cern i Schweiz och det var där grunden lades till dagens ”nät”.
Språket HTML styr hur ett dokument ska presenteras grafiskt på en sida. Språket har uppdaterats flera gånger på 20 år och är nu uppe i HTML 4 och arbetet pågår med standardiseringen av HTML 5.
I somras gick sökmotorn Google ut med nyheten att mer än 1 biljon (12 nollor) sidor på internet var indexerade och sökbara. Antalet sidor är faktiskt fler än så, eftersom kopior och sidor som bedöms sakna intresse är uteslutna. (TT)"
"Friheten att koppla upp mig, med vilken programvara jag vill och till vilken mottagare jag vill, är den grundläggande rättigheten på internet. Det återstår att se om USA:s kongress kan skydda den rättigheten eller om utvecklingen styrs av de kommersiella företagens kortsiktiga tänkande."
Visst är det spännande! Läs artikeln i sin helhet här:
https://blt.se/nyheter/tt_inrikes/ingen-talar-viktigaste-spraket(1180481).gm
