


https://www.cultdesign.se/
https://www.sia-homefashion.com/
…okej… jag har tjuvstartat… men bara lite lite! (nästa helg kommer det att bli julfint på riktigt 🙂



https://www.cultdesign.se/
https://www.sia-homefashion.com/
…okej… jag har tjuvstartat… men bara lite lite! (nästa helg kommer det att bli julfint på riktigt 🙂

"Med en doft av saffran i varje hus,
gnistrande granar och levande ljus,
närmar sig Lucia julen med stora steg,
som om det vore ett vanligt kneg."
Jakob Robertsson Rörstrand
Jag vet… det är 24 dagar kvar… Men jag köpte ju denna söta lucian idag och kunde inte låta bli att posta ett inlägg…
iittala har många fina saker som jag gillar! muggarna och tallrikarna Origo, ljuslyktorna Kivi, vaserna Aalto, …
Kosta Boda har en serie som heter Mine med glas, skålar, av Ulrica Hydman-Vallien och den gillar jag jättemycket. (målat glas med tulpaner och sådant gillar jag inte.)
Det märks i mina inlägg att julkatalogen från cervera har kommit idag *ler*

elljusstaken Elflugan var ju en modefluga för några år sedan. kanske känns lite uttjatad nu,
men den är ju så snygg! Det är så fint med 19 små lampor som lyser i fönstret.
Den finns i antracitgrått och i rött! på Cervera i år. (nästan 2000 för den röda och det är ju väl mycket kanske…) men så läcker!
https://www.georgjensen.com/gj/flash/home/homepage.html
Titta under >seasonal >christmas classics >candlesticks >Harmony (en fin bordsljusstake för fem ljus)
och >seasonal >christmas classics >other items >Top Star (en toppstjärna att ha i julgranen)
och >living >livingroom >candleholders >season >candleholder (en bordsljusstake/adventsljusstake för fyra ljus)
och >autumn collection >swing candelabra (en kandelaber för sex ljus)
och det finns mycket mer fint också.
(de finns att köpa på Cervera, cirkapriser: 1000, 600, 900, 1400 kr)
Denna vägglampan (https://www.belid.se/) har jag hemma i sovrummet. Jag gillar det frostade glaset. Jag har en dimmer till den och en liten gultonad lampa i den så att det blir ett behagligt ljus.
Den har varit perfekt att ha som amningslampa. När barnen var små och man ammade någon gång på natten så passade det utmärkt att tända den lite lagom. Jag har den inte ovanför sängen utan på väggen jämte så att jag ser den framifrån (och inte underifrån, typ.)
P♥ vaknade sällan när jag nattammade. dels var det inte så ofta, dels sov han som en stock, dels sa barnen till tyst att de var hungriga. 🙂
https://www.venturadesign.se/ Här finns fina lampor! T ex bordslampan Oval och här finns en oval hängampel också. Stjärnan Funky Star är snygg nu till jul!
Här har jag hittat ännu fler lampor och ljusstakar: https://www.rydensgnosjo.se/hold.htm
t ex adventsljusstaken Aragon. med mera.
https://www.markslojd.se/ härifrån kommer min nya adventsljusstake som heter Ljusdal. Det finns många fina!
https://www.lampgustaf.se/index_hem.htm ännu en sida!
Här kommer en rejäl omgång med städtips:
https://sydsvenskan.se/hus/article95371.ece
https://www.grumme.se/stad/checklistor.asp
https://www.varbostad.se/vab/2000/Reportag/VB9s2024/VB9s2024.html
https://www.ajax.se/cleaningtips/
https://www.naturochmiljo.fi/index.cfm?details=1&doc=514&dp=7
https://www.snf.se/verksamhet/konsument/hmv-a-till-o.cfm
https://www.radron.se/templates/test____5662.asp
Tillägg den 7/6-06:
Ica-kuriren: läsarnas städtips.
Jag gillar också dessa fina krukorna med mera från Cult design! 😉
här finns även jultema:

https://www.cultdesign.se/

på måndag den 31/10 är det "halloween" så nu önskar jag en kusligt mysig helg!
Jag skulle vilja köpa nya elljusstakar till advent!
Jag vill ha en ljusstake med minst sju ljus i och det ska vara vit sladd till den.
Jag skulle vilja ha en helvit till sovrummet, och någon lite roligare variant till barnens rum.
Det börjar ju komma fram lite i affärerna nu, men jag får väl ge mig till tåls till nästa helg i alla fall.
Här hittade jag en sida (Markslöjd) med några fina sorter; alvhem, steninge, storvik,
Detta luciatåget hade varit fint till barnrummen.
*<|:-D
Titta vad jag har hittat! I mitt eget hem!
*asgarvar*
kunde inte låta bli att plåta det, med tänkte på tidigare inlägg om silvertejpens förträfflighet o s v 🙂![]()
Ah! Så skönt att ha nytvättade fönster överallt! ![]()
Idag har vi storhandlat, tvättat kläder, tvättat sängkläder, tvättat fönster och nu finns en pizzadeg på jäsning i köket! Det kommer att bli köttfärssås m m på den.
Vi har hunnit vara ute och leka en stund också, barnen och jag. Skönt sommarväder idag! (men myggen är otäckingar.)