Mässor

Denna helgen är det Nordiska Stämpel & Scrapmässan i Göteborg och Formex & Textil i Älvsjö! Jag hade gärna velat gå! Men det blir inte av …detta året i alla fall. Jag tycker att det är roligt att gå på mässa. Jag har varit på Möbelmässa i Älvsjö, Båtmässa i Älvsjö, Textilmässa i Frankfurt, Decorex i London, prylmässa i London, hus & hem i Göteborg, hem & villa i Malmö, … (Dottern var med i Malmö förresten. Oj vad många ballonger hon fick!)

glass-skopa m.m.

umbra
https://www.umbra.com/
Den glasskopan jag har (från Bodum) är inte bra för den snurrar, den sitter inte fast bra i handtaget. Så jag skulle vilja ha en ny. en som är hel, i ett stycke. som till exempel denna; Scream ice cream scoop design: David Quan. På samma sida hittade jag även Flip Hook (som Husmusen har visat tidigare.) och den fina lilla hängaren för disktrasan Chariot, har jag också sett innan. Fiffig!

sovrum

sovrum
En liten glimt av vårt vita sovrum… (apropå sovrum alltså.)
Takfläkten heter Orion och kommer från Texa design. Vägglampan kommer från Belid. (Lampor hos oss…) Krukorna köpte jag i januari på Plantagen, liksom växterna. (Paraplyaralia)
Vidare har vi en sänggavel klädd i vitt tyg och en sängkjol i samma tyg. Vår säng består av två stycken 90 cm resårmadrasser med låga sängben, från Ikea. och så varsin kombimadrass från Tempur. Även ett brett lakan med resår i kanterna, i bomullsjersey, från Tempur. Påslakan och örngott är vit-vit randiga (vävda, ej tryckta) Jag köpte dem för längesedan på Hemtex. De är jättesköna. (Jag tror att det är Borås Wäfveri.) Något överkast har jag inte. Sedan finns det vita garderober, och en Magiker bokhylla. Sängbord och mattor har vi också. men inga sänglampor/läslampor. (Det har inte kommit upp några på snart två år, så vi behöver nog inga…)

Höstnytt!

Höstnyheterna från Cult Design är här! Ser fint ut! Jag gillar Geometric: de höga frostade vaserna med sirligt mönster på. och även de vita och bruna vaserna/krukorna med likande mönster på. sirliga blomslingor. Retro: tredje bilden är fint, och muggarna nere till vänster är härliga! Tradition: där fastnade jag för adventsljusstaken och så änglarna förstås.
Läs mera om produkterna här: https://cultdesign.blogg.se/
(tidigare inlägg om Cult Design: Vårnytt!)

Mammas läshörna

läshörna
Mammas och mammas… läshörna och läshörna… Någon egen läshörna det har jag inte. Jag kryper upp i tv-soffan i vardagsrummet när jag ska läsa. eller så sitter jag vid matbordet helt enkelt.
Sofforna köpte vi -99 på Mio. Läslampan är från _? (får skriva in det när minnet kommer tillbaka.) Den äkta mattan har jag fått låna av min far, på obestämd tid. och kuddarna har jag sytt själv.
Fler läshörnor: Living by W (jättefint!)

Great Little Trading Co.

gltc
Great Little Trading Co. har så mycket fint att titta på! Till exempel Doll's House Shelf och Storage Trunks och Cube & Stackable Storage och Tri-Plane Aeroplane Shelves. Det finns mängder av annat fint också: Fairy Castle Shelf och Fire Engine Toy Box och Storage Caddy och så vidare…
…och så de här söta Toothbrush Timer, som jag hittade via https://astridsmamma.blogsome.com/

på önskelistan…

Eva Solo har många fina produkter! Jag var på Cervera idag och tittade på några av dem. Jag var mest sugen på Evergreen planter vase, men den hittade jag inte där. Tittade även på Flower Power flowerpot. Den finns i två olika storlekar. Jag hade velat ha de små i vitt. En annan smart sak var grytvantarna i silikon Ultra fleksible potholders. De aluminiumgrå var fina. Jag kikade även på Stainless carafe och Just a drop tumblers och Inspired garlic press.
Sedan fanns det något som jag gillade; ett magnetiskt grytunderlägg! Eva Magic table guard.

Liten shoppingrunda i Göteborg

Vi var ju i Göteborg förrförra helgen och min kära svägerska tog mig med på en shoppingtur. Vi hann inte med så mycket förstås. men jag tänkte skriva en minnesanteckning om vilka butiker vi besökte. Vi var och kika runt på fina möbler och tyger på Bolaget. På Designtorget fanns mycket skoj. Det var där jag köpte anslagstavlan Unstashed. Sedan var vi en sväng på Granit. På Grandma's fanns keramik från Mateus bland annat och på övervåningen fina kuddar, barnmöbler och prylar. Papeterie i Nordstan har pyssel och scrapbooking.
Vi promenerade längs Haga Nygata och tittade in på bland annat Haga Hem och Olivolja etc. Det var inredningsbutiker vi koncentrerade oss på.