
Denna Serholt-löparen köpte jag för ett tag sedan på Village. Det finns även ett tyg som heter Citrus. En av färgställningarna är vit botten med ciron och limehalvor i samma färger som på denna löparen. Det är så fint! Jag såg det idag och stod och höll i det länge och väl… Ett förkläde, grytlappar (en riktigt bra sort.) och så fanns det i vaxduk och ett midjeförkläde med fickor på. (Ett förkläde och två grytlappar skulle jag inte tacka nej till! 😉
Kategori: Inredning
Syster Lycklig

https://www.systerlycklig.se/
Hos Syster Lycklig hittar jag mängder med fina saker både till barnen och till mig själv! Ett litet dockhus, Fiaspel, Träkasse för böcker, Tallrikshylla med mera.
Tallrikshyllan (Oliver Furniture) fungerar ju bra till böcker också. Träkasse för böcker blev jag särskilt intresserad av. Vi har ett bibliotek i närheten, men jag har inte varit där med barnen ännu. Nu har jag i alla fall kollat upp öppettiderna så snart tänkte jag att vi skulle ta en runda dit. Då är det ju bra att ha ett bra ställe för låneböcker som gör det lätt att hålla reda på dem. Man kanske till och med tar med sig sin träkasse till bibblan när man ska låna?
Andra bloggar om Syster Lycklig: Living by W, Flitiga Myran, Cherry,
Nystädat sovrum!
Idag hade jag värsta städmanin på morgonen och förmiddagen; Jag har putsat alla fönster och fönsterbläck utvändigt! I sovrummet tvättade jag lite extra på utsidan där vi har ett litet tak och i den vevan blev gardinen smutsig. Så då tog jag ner gardinerna och tvättade dem. Tvättade, strök och satte upp igen!
I torsdags så dammtorkade jag fläkten i sovrummet och det andra med. I onsdags så tvättade vi säggavelstyget och även sängkjolen. Så nu är plötsligt hela sovrummet jätterent av ett par händelser.
designonline
Postpinnen skulle passa bra i hallen vid ytterdörren. Tidskriftshylla från Krookodil skulle passa utmärkt till mig. Spira är vackra muggar, fat och kanna från Paradisverkstaden. Vipp badrumsset med tunna och toaborste! creme är snyggt, rosa är läckert, det finns åtta färger att välja mellan. Får filt från Klippans yllefabrik ser mysig ut. Paradis dekorationsägg är vackra att se på! med mera…

Lampor hos oss…
Men inspiration från Flitiga Myran och Lantliv i stan m fl om lampor och vad man ser när man vaknar på morgonen så har jag nu, trots att det är eftermiddag, tagit några bilder hemma hos oss. 1. Det är en takfläkt från Texa Design jag ser ovanför vår säng. När vi flyttade för snart två år sedan så sa jag till P♥ att de där gamla fläktarna vi har de vill jag inte ta med till den nya lägenheten. Men jag vill gärna ha fläkt sa han. Okej, men då får vi köpa några nya. Så vi köpte en Orion till vårt rum och så har lillen en liten Turbo titan i sitt rum (han har mindre och varmare rum än syrran.) 2. Här är min "amningslampa" från Belid med ett behagligt sken. Strax nedanför här står mitt sängbord. Jag har inte mina ringar på sängbordet, där finns bara en klockradio. Ringarna, klockan och halsbandet och sådant har jag uppe på en hylla dit barnen inte når. 3. I hallen utanför sovrummen finns denna söta lampan Kryp från Ikea. 4. och på väggen tänder vi denna lilla nattlampan. 



Drömmer…

Ja det är ju inte utan att man blir lite avundsjuk när man sitter och läser i sommarnumret (nr 2) av Family Living. Familjen Parnevik till exempel…
Man kanske skulle ta och sätta barnen i golfskola eller nå’t! *ler*
Har tvättat och varit duktig…
Igår kväll var det visst så att lillen fick tag i en blyertspenna och ritade på sängaveln inne i sin mammas och pappas vita sovrum… *morr* Jag såg det idag. Så nu har vi plockat bort tyget på sänggaveln (alltså vi har en klädd sänggavel och ytterfodralet går att ta av.) och tvättat det plus sängkjolen. Det behövdes tvättas och nu blev det av, vad skönt!
köksfönster, kylskåp och händer…




Efter att ha kikat in hos Elisabet blev jag inspirerad till att ta dessa bilderna. Hon har så många fina foton i sin blogg!
Det är vårt köksfönster inifrån och utanför… Vårt kylskåp är ganska så tomt såhär på måndagsförmiddagen… (Det är lite större än vad som syns på bilden. Det finns faktiskt en och annan grönsak där nere… en halv gurka eller så…*ler*)
Händer; det fick bli barnens händer…
På önskelistan: Muminmuggar

Muminmuggarna har så många fina motiv! Jag skulle inte tacka nej till ett gäng.
Skålarna är också fina.
att ha svalkande sommardricka i
Att inreda ute.


Jag har köpt en bok: Plantskolans bästa val av Gunborg Mattsson & Anna Skoog. Prisma. Den är inspirerande och fin med många färgbilder! Nu är det bara en trädgård som fattas… *ler*
för blommor eller ljus

Jag fick syn på dessa söta lanternor i smide på ett reklamblad från Rusta. Man kan sätta blommor i dem! eller ljus. Det fanns även blomkrukor i smide och en pidestal i samma serie. Jag har aldrig varit på Rusta någon gång. men nu är jag faktiskt lite sugen ändå…
Leonardo

https://www.leonardo.de/ Rock, Friends, Air och Delta, Dive, Flame.
(hittade till denna sidan via Husmusen!)
På tal om Husmusen. Jag skulle vilja citera henne. (hoppas att det är okej.)
"Visst är det lustigt att folk tror att man sitter kedjad vid datorn för att man uppdaterar mer än en gång om dagen 🙂 Det betyder ju inte att man sitter kvar alla timmar däremellan. Totalt (om man räknar samman effektiv internettid per dag) tar det inte mer tid att blogga än att hänga med i exempelvis Big Brother och andra såpor som folk kikar på titt som tätt. Jag brukar att säga att jag kvittar min timme researcharbete och surfande om dagen mot andras slötittande på TV :)" från Engla’s showroom.
Härliga prylar…
Pastillo

Favoriter: Orrefors Pastillo i bronsfärgat glas med olika sorters chokladägg från Anthon Berg i.


