Ikväll ska Sanna Nielsen sjunga en ballad.
Här svt.se kan man lyssna några sekunder på låtarna.
Det går också att höra dem på radio.
Jag gillar Ola och Rongedal… Det blir spännande ikväll!
kompassros på golvet
Jag har alltid tyckt att en kompassros på golvet vore snyggt! Det finns ju fina i sten och i parkett, även som klistermärke. Eftersom sonen nya rum ska gå i ett marint tema med en världskarta på väggen tyckte jag att det skulle passa in med en där. Jag tänker mig att måla en på trägolvet. Givetvis ska väderstrecken visa åt rätt håll! Kompassrosen ska inte vara så mycket ros utan en ganska enkel variant. En idé jag har är att måla en tunn cirkel med bara ett kors i mitten och en pil och bokstaven N. eller alla fyra bokstäverna. En annan idé är att skriva ut väderstrecken som på bilden.
Bordslampor och sängbord

Bild: B 4038 Tejl från Belid. Matchande skärm och kabel.
Jag tittar runt lite på bordslampor till sovrummet. De ska vara vita förstås.
Det som mer behövs är sängbord.
Jag vill ha ett sängbord med låda och skåp tror jag…
Venice från Mio var jättefint, men finns inte i vitt…
av de vita gillar jag bäst det som heter Sofie tror jag.
På Ikea finns ett som heter Hemnes, men det är 70 cm högt…
Det kanske kan gå att spraymåla de vi redan har?
Jag gillade detta skarpt: https://www.beckmans.se/josefin-hellstrom-olsson/
Alla hjärtans dag 2008

Titta! Krokusar!

ordlös onsdag

tisdagstema – okänd

I denna buketten finns det en kvist med silvergröna blad
som jag aldrig har haft tidigare.
Är de kända eller okända för dig?
Ledtråd: Det doftar gott om fingrarna om man tar och gnuggar lätt på dem.
Pityriasis rosea
Vi upptäckte röda prickar på sonens rygg och mage i lördags kväll. I går var de kvar. Idag är det likadant, lite fler. Finns även i ansiktet. Han har inte klåda (ännu), inte feber. Vad vi kommer på har han inte ätit något ovanligt. Vi har inte bytt tvättmedel eller tvål eller något sånt. Vi var på vårdcentralen idag. Läkaren uteslöt koppor och sånt som är smittsamt. Han trodde att det var pityriasis rosea. Ingen speciell behandling. Självläkande. Smörja om det kliar…
Träning vecka 6
Ett tufft skivstångspass på Friskis & Svettis!
Tösen har varit på simskolan.
Kyckling i ugn

Vi hade trevligt igår! Jag lagade mat efter Saras recept Smarrig kyckling i ugn.
Till det hade jag avorio-ris och sallad.
(Nästa gång kanske jag provar potatisgratäng, om det får plats i ugnen.)
Vi tittade såklart på melodifestivalen. Favoriterna var Amy Diamond och Velvet. (Inte Christer Sjögren…)
Estrella Roasted Garlic & Salt Chips = goda!
Jag älskar mönster!

Melodifestivalen

Om tolv timmar är det dags för den första deltävlingen i melodifestivalen!
Sedan blir det ett gäng lördagar till framför tv:n! 😉
Marmorerade brownies med hallon

Mina blev inte så marmorerade dock. Jag skulle ha rört runt lite mera.
Svårt med tiden också. 20 minuter räckte inte, det blev nästan det dubbla…
Men så gjorde jag dubbel sats också.
Titta in hos Anette Vi bygger hus för receptet och ett fint foto!
Me&I våren 2008

https://www.meandi.se/
Vårkollektionen är här! Mönster som t ex kakelplattor, grodgrimaser, grävskopa, husvagnar, limpsadlar, terrier, sega råttor, korv med bröd, blandband, giraffer, zoo… i härliga färger!
Hello Kitty
Jag har en dotter som fyller 6 år snart. Hon önskar sig ett Hello Kitty-kalas. Inbjudningarna är med Hello Kitty-motiv (från H&M) och tanken är att kalaset ska ha det som tema. Helena påminde mig om att jag ska ge mig ut och leta efter leksaker, ballonger, papptallrikar och vad som kan tänkas finnas och komma till användning på ett kalas. Får jag tag på Chokladägg med Hello Kitty skulle jag bli överlycklig, för att inte tala om vad barnen skulle bli!
Bild: https://www.asba.se/