Fredagstema / Show and Tell

Jag hittade ett tema som kallas Show and Tell eller fredagstema hos Utvandrare2000talet. Jag tror att det började hos Norrskensbuddha. Temat för fredagen den 11/4 är Favoritplats utomhus (balkong, deck, trädgård etc.)
nillas favorit
Vi bor i en lägenhet. Det finns ingen balkong. Det finns en liten gräsplätt och en s.k. uteplats i norr som består av några mossiga plattor. Det är inte min favoritplats… En altan och ett trä-däck i söder/västerläge det hade varit något det! Min bild idag visar det vi kallar för Landet. Där som P♥s farmor och farfar hade sin gård. De är gamla nu och Ps föräldrar tar över huset och den underbara trädgården. Det är ett favoritställe och särskilt för barnen!
Fotot är från den 23/6-07

Nästa fredag ska det handla om "Låtar vi gillar – bra låt från tonåren – bra låt vi gillar idag – en skämslåt, använd Youtube." Läs mera hos Anne i USA.


Tillägg 12/4: Titta in hos Annika Life in the suburb! Hon har en deltagarlista!

Fyll i 5

Fyll i fem saker under nedanstående punkter. Du får inte skriva i sådant som alla skulle skriva under på – till exempel "Jag vill inte ha: Sjukdomar".

Jag är: nyfiken, glömsk, knasig, schysst, hemkär
Jag är inte: långsint, snål, solbränd, företagsam, långsam
Jag tycker om: solsken, semester, musik, träning, vila,
Jag tycker inte om: oväsen, oljud, oväder, obalans, olyckor
Jag vill ha: kärlek, pengar, middag, massage, ett nyrenoverat hus i min stil
Jag vill inte ha: långtråkigt, allergi, skulder, mardrömmar, vardag
Jag har: växlande humör, en underbar familj, rara vänner, hopp, svar 🙂
Jag har inte: tålamod, välstädat, husdjur, villa, tillräckligt med kläder 🙂

Jag har blivit utmanad av Hedgehog! (Jo, för hon utmanar alla 🙂
så det gör jag också.

memoarer

Jag ville vara lycklig och rik.
(Jag skrev av någon anledning ville och inte vill…)
Jag ville ju bara vara lycklig och rik, rik på erfarenheter och upplevelser. Rik på pengar hade förstås också varit trevligt
Det känns ibland som om jag kunde skriva mina memoarer redan nu. Det känns ibland som om livet redan är slut och att det är för sent att bli lycklig och rik… Har jag gett upp? Vad ska jag göra resten av mitt liv?

Det var lätt för mig att bli gravid, vara gravid, föda och amma. Det var en av de lyckligaste tiderna i mitt liv när jag var mammaledig med mitt första barn! Mammaledig med andra barnet gick också bra. Sedan vara man tvåbarnsmorsa som skulle börja jobba. Det var då det blev tuffare. Nu är det tufft! Barnen är i en "jobbig" ålder känns det som. En dotter på 6 år och en son på 4 är stundvis kämpigt…

Många funderingar också på när ska vi flytta och om vi överhuvudtaget kan flytta. Hur det ska kunna lösa sig ekonomiskt. o s v

Dags att rycka upp sig från de pessimistiska tankarna nu!

Tillägg 11/4: Det känns redan bättre. För det mesta är jag glad! Men stundvis grubblar man…

bloggfunderingar…

Jag gillar alla möjliga bloggar!
Är det en blogg som jag vill läsa så gör det inte så mycket om det är en blinkade klocka eller störande annonsrutor…

Jag hittade nyligen en jättefin blogg, inte min stil utseendemässigt med rosa bokstäver och glittriga blinkade figurer, men vad härlig den var! Vilken kreativ tjej hon är Mamma Millan, och vilket tålamod att pyssla med små detaljerade tittskåp!

En del bloggar man som man hittar via Knuff.se nu för tiden är ju bara fyllda med olika tävlingar där man ska länka och klicka på annonser. Stationsvakt tog upp ett exempel här. Det är inte min grej alls. Jag vill inte tävla.

Jag är den typen som har en Nej tack till reklam-skylt på min brevlåda. Jag ringer inte in och röstar i olika galor på tv och sånt.

Jag vill inte betala för att blogga och jag vill absolut inte ha betalt för att blogga. Så’n är jag! Så annonsösrer gör sig icke besvär. Fast det är nog ingen som är intresserad. Det är nog mest för stora nischade bloggar det där.

Tidigare inlägg: Jag gillar inte bloggar som: och Jag undrar…

Jag undrar…

Jag undrar hur det hade varit om bloggar fanns då jag var 16 år?
Vad hade jag skrivit om och visat bilder på? Kanske tur att internet inte fanns då! 🙂
Jag kom att tänka på ett inlägg som Mamselamsen skrev…

"Nu har jag varit elak mot vissa bloggar… men så började jag att tänka på hur "mature" jag var när jag var sexton-sjutton år. Jag ska vara helt ärlig…. mitt liv bestod av killar, musik, kläder, killar, musik, kläder, killar, musik, kläder, killar och när det sedan blev tid över var det även lite skola."… … Mamselamsen

Hon har förresten bytt till en Metroblogg nu. hmmm……………

Relaterat inlägg: Jag gillar inte bloggar som

Jag gillar inte bloggar som:

Jag gillar INTE bloggar/bloggare som:

  • skriver "Internet" eller "Google" som bildkälla.
  • där man måste vara medlem för att få kommentera.
  • har mängder med tävlingar där man måste länka och klicka på annonser.
  • är överfyllda med reklam.
  • så uppenbart bara går ut på att tjäna pengar
  • har helt meningslösa inlägg och bilder på typ en kaffe latte?
  • heter någonting med metro.
  • har en tickade stressande klocka. (Hos mig får ni i alla fall stanna hur länge ni vill!)
  • har en massa blinkade hoppande ikoner och små söta figurer överallt.
  • är svårlästa med liten text eller konstigt typsnitt.
  • kallar sina blogginlägg för bloggar. (En blogg består av flera blogginlägg, tycker jag.)
  • kallar sin dator för datan.
  • skriver jättemånga inlägg varje dag och börjar med Godmorgon och slutar med Godnatt…

Men det finns undantag.

Vad mera? 😉

En ny cykel

nycykel
Ja, det blev en ny cykel till dottern idag! Inte den jag hade tänkt men dottern blev nöjd. Hennes nya cykel är rosa med en fjäril på sadeln! Crescent bikerz 453. Vi sänkte sadeln till lägsta men den var aningens hög och främst ovan för henne. Vi har varit på landet idag. Barnen har fått cykla och P♥ har bytt till sommardäck. Jag känner att jag har fått en rejäl dos frisk vårluft idag. 🙂

Trädgårdsarbete pågår…

trädgårdsarbete arcana
Jag har räfsat och krattat. P♥ har rensat i garaget och åkt till soptippen. Barnen hittade sina sommarleksaker! Jag hittade tulpanknoppar i rabatten. Vi konstaterade att dottern behöver en ny cykelhjälm och gärna en ny cykel också. Detta skrev hon på en lapp: "PAPPA ÅMDU INTÄ SÖPÄ ÄNSY KÄLTE MÄJ SÅT ÄNKJARYMA PAPPA" (Pappa, om du inte köper en cykel till mig så tänker jag rymma, Pappa!) Så det kan hända att vi åker och tittar på det i eftermiddag…

Takida

I’m head over heels goddess of mine, your curls touching my face and now I can fly You brought my life back, The glory you found, I’m in deep debt, without you I wouldn’t survive I’m not ever alone… Dagens låt: Curly SueTakida