
Byxa i vatten- och smutsavvisade material från Fix Lindex.
ECO t-shirt och ECO tunika i ekologisk bomull från Lindex.
K-Cross skor från ecco.
Det är första gången de får gummibandssnörning istället för kardborreband.
Dottern fick även ett par nya gummistövlar.
Family Modern
Jag hittade ett test: What’s your style?
Svaret jag fick var: Family Modern.
"Your home confidently embraces the many needs of busy, family life. It’s adaptable and easy to live with, reflecting your sense of style without having to banish the kids to the attic or basement. You’re sensitive to elements of design such as colour, light and architectural detail, mixing items that are relatively disposable with other pieces"…
"Your bedroom has that classic look that never goes out of style. Sleep is fundamentally important to our well being. In busy towns and cities, noise can often hamper a good night’s sleep. Soft furnishings really do absorb sound, and touch is such an important sense in the bedroom, from crisp, linen sheets to wool or even sheepskin underfoot. Elegance and relative simplicity are keynotes in your bedroom, using the timeless approach of layering white on white to serene effect."
"You’re a maestro of minimalism using carefully chosen ingredients. At home, ’less-is-more’ simplicity appears effortlessly stylish. With so little on show, every single item comes under scrutiny, so it’s important that you give time and thought to your choice of china, glass and cutlery."… o s v.
vårskor
Det börjar bli dags att ge sig ut och leta efter vårskor…
Barnen har vinterkängor och fodrade gummistövlar att välja på nu.
Ett par ofodrade gummistövlar och ett par promenadskor skulle behövas.
Jag skulle vilja köpa Kavats ekologiska till dem, men de var inte så lätta att få tag på. Vi får väl se vad vi kan hitta…
Här syns fina skor från https://www.vikingfootwear.com/
Nordic, Carisma, Sphinx, Sphinx, Sparrow och Waikiki.
Hångla upp mig!
Jag lyssnade på Mix Megapol. Det handlade om vad som är romantiskt. "Att hon hånglar upp mig mitt på ljusan dag på någon oväntad plats. t ex om vi ses på stan." sa en kille då. Det stämmer jag in i! 🙂 Visst är det fint med blommor och presenter. Men gester och handling är bättre.
/ Nilla med två småbarn en karl som just varit sjuk och hängig…
Pärlor

Jag fick i present ett set från Photopearls. Det ingår bl a "Ett tråg med 15000 pärlor i 30 sorterade färger i "färgpaletten". Fyra piggplattor som går att sätta samman till en stor pärlplatta." och en cd-skiva till datorn. Jag har inte provat på att pärla något foto, ännu. jag har insett att man behöver alla fyra plattorna för att det ska bli någonting föreställande, och det är mycket pärlor att lägga dit… 🙂 Barnen och jag har hittills gjort fina namnskyltar i både prickigt och randigt. Jag hjälper till med att skriva bokstäverna och dottern fyller i runt om.
ordlös onsdag
Träning vecka 13
Mars började med feber i fem dygn… och hosta. Det har varit trögt…
En gång har jag varit på Friskis & Svettis i mars… Det var skivstång i vecka 13.
Nu är jag pigg och träningssugen! Jag har anmält mig till vårruset i år igen.
tisdagstema – lång

Idag är det lång som är tema. Väntan på att få blogga igen har varit lång…
På bilderna syns barnen nya sommarkläder från Lingon & Blåbär.
Jättefina och barnen gillar dem!
På bilden framgår väl också vem som är lång? 🙂
Det är en lång väntan på sommaren…
Idag har vi haft soligt vårväder. En ny månad har det hunnit att bli också.

Sommartid


Tisdagstemat denna veckan var minne.
Jag har tittat igenom många gamla foton på sista tiden. Många minnen! Mina föräldrar har scannat in diabilder/negativ till digitalt. Jätteroligt att titta på! Många roliga och fina bilder är från somrarna på ostkusten. Vi hade båt när jag var i tonåren. Jag saknar båtlivet.
"På söndag är det dags att ställa om klockorna till svensk sommartid igen Sommartid innebär att lokal tid justeras fram en timme för att bättre nyttja den ljusa delen av dygnet under sommaren. Klockan två på morgonen kommer klockan plötsligt att vara tre." smhi.se
Bäst & Pest hemma

Hemma hos oss gillar jag det mesta. Jag gillar hur huset ser ut, fasaden, färgen. Planlösningen är bra. Vi vill ha det lite större förstås. Vi fick allt omtapetserat när vi flyttade in för 3 år sedan, utom badrummen. (så de tapeterna gillar jag inte…:-) Mina fönster och mina gröna växter är det jag gillar bäst hemma!
Det som är trist är att fläkten fungerar så dåligt. Man måste komma ihåg att stänga dörren till sovrummet när man ska laga mat, om man säger så… Spisen är inte heller särskilt kul. Spisen och ugnen har varit sönder ett par gånger också… Denna utmaningen hittade jag hos Drömmar om Gotland.
Jag ser nu att jag har blivit utmanad av Karin Ellas inspiration 🙂
Så häng på om ni är sugna på att visa vad som är bäst och pest hemma hos er.
Nu har jag träffat henne!

Nu har jag träffat henne, min lilla brorsdotter! Hon är verkligen en gullunge!
De tyckte mycket om presenterna. Den fina boken var ny för dem och kläderna hade de inte sedan tidigare. Vilken tur! Idag har jag köpt en liten present till 🙂 Jag tog fasta på det som Maria skrev i sin kommentar i inlägget nedanför "Kul att skämma bort dom små, det är ju en fasters rätt, eller hur!?" Jag var på Polarn o. Pyret och köpte ekologiska kläder i härliga färger. Jag tog en storlek som passar till sommaren.
Barnen ville också köpt presenter till sin kusin: leksaker! Mina barn har haft mycket roligt med sina stapelbara burkar. Att sätta dem i varandra i rätt ordning, bygga torn med dem, ha dem i badkaret med mera. Så det tyckte dottern att kusinen skulle få. Barnen ska få överlämna sina presenter senare, när de kommit hem. De ser fram emot det. Sonen säger -Mamma, jag älskar bebisar!
(Blogg.se har plattformsbyte i helgen.)
Jag har blivit faster!

Jag längtar efter att få träffa henne! Hoppas att hon gillar presenterna:
Body och sockor från Lundmyr och en jättefin bok av Terese Öman "Bästa boken om mig – inte så lite kaxig är ett modernt fyll i-album om barnets första 5 år."
ordlös onsdag
Marimekko

Våfflor!

I morgon 25/3 är det våffeldagen!
Här kommer receptet på min mormors äggvåfflor:
(10-12 stycken)
4 ägg
5 dl mjölk
4 dl vetemjöl
½ tsk salt
2 msk socker
1 tsk bakpulver
50 gr smör
Smält smöret och låt det svalna.
Vispa äggen lätt. Blanda i hälften av mjölken. Tillsätt mjölet lite i taget.
Häll i salt, socker och bakpulver. Häll sedan i resten av mjölken och det smälta smöret.
Grädda våfflorna på det uppvärmda våffeljärnet. Ha ytterligare lite smör till att smörja laggarna med. Rör runt i smeten lite för varje våffla.
Serveras med vispad grädde och jordgubbssylt.
Nilla

