Påskafton

åre choklad
Ett fint rosa påskägg som på bilden hade inte varit fel idag!
Påskharen har varit här i alla fall! Två stycken harar till barnen. 🙂

Dagens snabba
Färg: gult såklart!
Klädsel: Jag ska iväg på födelsedagsfest och tar på mig min Odd Molly.
Frisyr: Fin och nyklippt.
Accessoar: Har alltid min förlovningsring+vigselring+morgongåvehalsband.
Mat: Det som min väninna bjuder på 🙂
Dryck: Alkoholfritt.
Snacks: Påskgodis
Känsla: förväntan
Humör: glad!
Att göra: blogga klart, vila lite, byta om, gå på tjejfest!
Musik: Barnen vill höra Hero om och om igen!
TV: Hade jag varit hemma: TV-stjärnan.
Internet: Kolla in alla bloggar som är med i färgveckan.
Telefonsamtal: Gärna ett från lillebror! 🙂
Inspiration: bloggare, tidningar, människor,
Drömmer om: att flytta till hus.
Längtar till: sommar och sol!

Gul lördag

temavecka
gul
en tête à tête – på tu man hand
Mina små söta påskliljor passar väl bra idag på gul lördag!
(Men sedan jag fotograferade dem har de blivit översnöade…)
GLAD PÅSK
Ett stort tack till alla som har varit med och visat bilder i färgveckan
och tack till alla som har tittat och kommenterat!


Titta på AnCas fina tårta!
Fler påskliljor hos Lisa, Lina, Jenny och Saras betraktelser.
Härliga ranunkler hos Sara.

Grön onsdag

temavecka
grön
Ett härligt grönt underlägg i filt från Village.
(denna bilden har jag redigerat med raster 50%)
Idag är det Dymmelonsdagen. Så se upp för dymmelonsdagspass!
Förresten, har ni satt fjädrar i ris? 🙂


Jag tittar runt så mycket jag hinner och jag kommer att fortsätta att besöka er även efter färgveckan!
Missa inte Therres naturbilder, Jellons gröna skola, AnCas diskmedel, Kattis klöver, Carolines gröna inlägg…
Tips: Klicka på länken (ovanför) till fjädrar i ris
så får ni se en lite ovanligare sort! 🙂

Vit tisdag

temavecka
vit
Detta är min första ranunkel! De är törstiga…
Äggkoppen köpte jag på Panduro för 15 kr.
Dagens recept: Påskrutor.

Jag passar på att svara på några frågor också:
Varför har inte söndagen någon färg?
Tidigare har inte lördagen heller haft det, utan vi har bara haft 5 dagar. Så lördagen blev en bonusdag denna veckan. Jag tänkte att gult kunde passa bra då. På söndag (eller lördag) blir det tema påskhälsningar kan vi säga 🙂
Vad har du för kamera?
Jag är en glad amatör som inte ens har någon systemkamera.
Min kamera är från 2003 och heter Canon Powershot G5.


Vad roligt det är med temavecka!
Jag njuter av era bilder. Till exempel:
Saras pudersnö, Lottas vitsippor, Jessans fredskalla, Maddes gosedjur, Designtjejens Herr Gårman, Jennys ägg, Hanna-Sofias Greklandsbild, Helenas orkidé med mera…