

En bild från idag, Annandag påsk.
Barnen och jag har redan varit ute en timme och åkt pulka!



Jag har en liten form-svacka. kan man säga. … 🙂
Uppdatering: Nu har jag varit ute på en promenad i solen!

Ett fint rosa påskägg som på bilden hade inte varit fel idag!
Påskharen har varit här i alla fall! Två stycken harar till barnen. 🙂
Dagens snabba
Färg: gult såklart!
Klädsel: Jag ska iväg på födelsedagsfest och tar på mig min Odd Molly.
Frisyr: Fin och nyklippt.
Accessoar: Har alltid min förlovningsring+vigselring+morgongåvehalsband.
Mat: Det som min väninna bjuder på 🙂
Dryck: Alkoholfritt.
Snacks: Påskgodis
Känsla: förväntan
Humör: glad!
Att göra: blogga klart, vila lite, byta om, gå på tjejfest!
Musik: Barnen vill höra Hero om och om igen!
TV: Hade jag varit hemma: TV-stjärnan.
Internet: Kolla in alla bloggar som är med i färgveckan.
Telefonsamtal: Gärna ett från lillebror! 🙂
Inspiration: bloggare, tidningar, människor,
Drömmer om: att flytta till hus.
Längtar till: sommar och sol!


Titta på AnCas fina tårta!
Fler påskliljor hos Lisa, Lina, Jenny och Saras betraktelser.
Härliga ranunkler hos Sara.

La Paloma (betyder duvan) skrevs omkring år 1860 sedan av spanjoren Sebastián Iradier.
Det är en av världens mest inspelade sånger. Bland annat Elvis Presley sjunger den på engelska No More i filmen Blue Hawaii 1961. Så här mamma, till dig, 🙂 Elvis i badbyxor: https://www.youtube.com/watch?v=67jP-7bPg10



Vi har haft en lugn dag, inga påskkäringar i sikte…
Kul att titta runt bland era foton
Emmas Barbapapa, Sannas cyklamen, Scaniatjejens stol, Weronicas söta babuschka bland annat.


Jag tittar runt så mycket jag hinner och jag kommer att fortsätta att besöka er även efter färgveckan!
Missa inte Therres naturbilder, Jellons gröna skola, AnCas diskmedel, Kattis klöver, Carolines gröna inlägg…
Tips: Klicka på länken (ovanför) till fjädrar i ris
så får ni se en lite ovanligare sort! 🙂



Jag passar på att svara på några frågor också:
Varför har inte söndagen någon färg?
Tidigare har inte lördagen heller haft det, utan vi har bara haft 5 dagar. Så lördagen blev en bonusdag denna veckan. Jag tänkte att gult kunde passa bra då. På söndag (eller lördag) blir det tema påskhälsningar kan vi säga 🙂
Vad har du för kamera?
Jag är en glad amatör som inte ens har någon systemkamera.
Min kamera är från 2003 och heter Canon Powershot G5.
Vad roligt det är med temavecka!
Jag njuter av era bilder. Till exempel:
Saras pudersnö, Lottas vitsippor, Jessans fredskalla, Maddes gosedjur, Designtjejens Herr Gårman, Jennys ägg, Hanna-Sofias Greklandsbild, Helenas orkidé med mera…
