
Fototriss: smaken sött.
Det blir en liten tillbakablick till juni-08.
Jag gillar att baka och oftast blir det något sött!
Till exempel Cupcakes och Marmorerade brownies och Midsommartårta.



På SVT visas i år en julkalender som heter Med skägget i brevlådan.
Huvudrollerna spelas av komikerna, tv- och radioprofilerna Anders och Måns och av Sandra Huldt.


Imorgon, söndag är det tillbaka till vintertid/normaltid!
Vi ska flytta nästa år! Jag vet att jag sa det redan förra året… men 2009, då ska det bli av! 🙂 Jag är en hemkär person. Jag vill ha ordning och reda och var sak på sin plats. Jag avskyr att flytta… Det ska helst gå så fort och smärtfritt som möjligt att få saker och ting på plats. Det är jobbigt med halvfärdiga saker och det är urtrist med renovering. Det som är kul, tycker jag, är att se det färdiga resultatet! Så att man kan njuta av det desto längre. Jag tillhör inte alls dem som hela tiden vill flytta och hela tiden möblera om. Jag gillar bäst stilrent/stillöst som varar länge. Att flytta till sina svärföräldrars hus har både för- och nackdelar. Vi vet vem som har byggt och gjort allting och som dessutom har gjort ett bra jobb. Men behovet att göra huset till vårt eget är nog desto större. Jag vill förändra och förbättra. Det dröjer nog innan jag kan kalla det för mitt hem.
Siktar mot trädtopparna 😉
Bild: Söt berlock från Thomas Sabo.




Dagens låt: Darin feat. Kat DeLuna – Breathing Your Love.



Tre saker jag går igång på:
Snygga illustrationer, inredningstidningar och planer jag vill sätta i verket!
Tre saker jag inte kan vara utan:
Min familj, mörk choklad och att få komma iväg och träna.
Tre saker jag ångrar:
Ibland är jag lite för blyg och försiktig och ibland har jag lite väl kort stubin…
Tre saker som gör mig glad: Vackra saker, god mat och glada människor.
Tre saker som gör mig arg: Småsinthet, arrogans, teknikstrul.
Tre människor jag beundrar: Strävsamma, uthålliga och målinriktade.
Tre saker jag skulle vilja göra:
Fotografera mera. Åka på storstadsshopping. Inreda huset.
Tre maträtter eller ingredienser i köket jag gillar: Citron, olivolja, nötter.
Tre TV-program jag ser: CSI, Gossip Girl, Simon & Tomas
Tre saker jag har med mig i livet: Kärlek, trygghet, sunt förnuft.
Tre saker på önskelistan: Väskor, porslin, skinnjacka.
Tre bloggar jag inte kan vara utan: Weronica, Husmusen, Linda K


Idag har jag köpt en fin tröja till tösen på Polarn o. Pyret.
Den är röd och vit, mönstret heter Treviso och är designat av Birgitta Hahn.
