

Hej! Vad roligt att så många vill vara med och visa sina svartvita bilder! Kul!
Jag försöker att samla alla i måndagsinlägget. Annars är det bara att kika bland kommentararna.






Bästa låten just nu: Coldplay – Viva la Vida.
Ikväll ska jag titta på Doobidoo och sedan på Robins!
Det är Dolph Lundgren och Carina Berg som är gäster ikväll.
Jag har en temavecka på gång! Mera info kommer under dagen.

Dagens låt: If I were a rich man…
Om jag kunde byta karriär…
Jag skulle vara en fotograf! Jag skulle ta tuffa udda utmanande bilder och ha konstutställningar som David LaChapelle! 🙂 
Det är inga lätta fredagsteman denna månaden, Petra! 🙂
Har du smakat ljummen/rumstempererad Coca Cola eller Big Pack-glass eller Marabou mjölkchoklad? Då vet du hur sött det smakar.
Det blir inte mindre socker i produkten bara för att man äter den kylskåpskall! Varför tror du att läsktillverkarna propsar på att läsken måste serveras iskall med mängder av isbitar i sin reklam… (konstgjort sötningsmedel är inte alls bättre.) Jag kan i och för sig förstå varför endel vill ha sin Marabou Schweizernöt i kylen, den smakar mindre sött och kvalmigt då…
Tacka vet jag mörk rumstempererad choklad av hög kvalitet! 🙂 Förresten bästa temperaturen att förvara chokladen är 16-18 grader.
Här hittade jag en lista på de chokladkakor som säljs mest i dagligvaru- och servicehandeln 2007: 1. Marabou Mjölkchoklad 2. Marabou Schweizernöt… och sedan bara Marabou-sorter och Euroshopper och på nr 10. Lindt Excellence. När det gäller dagligvaru-choklad så gillar Lindt bäst! Men varför är inte finska Karl Fazer med på listan. Deras mjölkchoklad innehåller ju i alla fall mjölk istället för Marabous "pulver av delvis skummad mjölk".
Men min topplista ser lite annorlunda ut… Jag vill ha italienska Amedei och franska Valrhona på första plats. Gärna sorter med rörsocker. Sedan ligger belgiska Galler bra till också. Då räcker med en liten ruta om dagen. typ…:-)
Dagens låt: Madonna – Miles Away.

"KARIN BRUNK HOLMQVIST är född 1944 och bosatt i Tomelillla. Hon har tidigare bland annat givit ut Potensgivarna, som tryckts i 6 upplagor och utkommer på Piper Verlag i Tyskland våren 2005. Hon har en sällsam förmåga att skildra människor med ömhet och mycket humor, och vad som sker när stad möter landsbygd och då gamla och nya tider korsar varandra. Karin B Holmqvist arbetar idag heltid med att skriva och är flitigt anlitad för uppläsningar och föredrag. Hon har regelbundet krönikor i Radio Kristianstad."
"Hur kom du på idén till din debutbok Potensgivarna? KH: Egentligen kom idén inte bara så där plötsligt utan storyn växte fram efterhand som jag skrev. Jag visste emellertid att jag ville skriva om humor och samspelet mellan människor. Jag är också fascinerad av när gamla och nya tider möts. Att två gamla ungmör en bit över 70 år startar en postorderfirma i potensökande medel är ju inte precis vad man förväntar sig." …
Läs hela intervjun på https://www.boknytt.com/karin_holmqvist.htm
Min mamma har läst dessa böckerna och rekommenderar dem varmt.
Roliga och lättlästa.


Dagens låt: September – Cry for you.
Dagens låt: Duran Duran – Save a prayer…Idag 15,30 på TV4 kommer reprisen på Matakuten.
"Matakuten berättar om bristerna inom skolmaten i Sverige, ger tydliga och konkreta förslag på åtgärder och framför allt; visar hur man med enkla medel kan få skolmaten och matmiljön i skolan att bli mycket bättre.
Programmet gör skillnad, visar möjligheterna och startar en debatt som sannolikt blir startskottet till en landomfattande förändring.
Ciceron genom programserien är Bert Karlsson, som också är initiativtagare till projektet. I olika reportage får vi följa honom i hans jakt på svar varför situationen ute i landets skolmatsalar ser ut som den gör. Parallellt arbetar tre kockar på tre olika skolor där man brottas med tre olika problem." tv4.se

Dagens låt: Markus Fagervall – If you don’t mean it.
