önskningar

inspirationscollage

NILLA GILLAR:
* Savon de Marseille ekologisk pumptvål med doft av lavendel finns på Mittimyllan. Jag har den med grapefrukt som är underbar.
* Rörstrand Pergola är en porslinsserie jag gillar!
Den skulle passa bra in i mitt nya kök.
* En strut från Åre Chokladfabrik är aldrig fel! Mörk chokladtryffel doppad i mörk choklad låter gott. Blåbärstryffeln är annars en favorit av de jag har smakat.
* Mjuk stickad mössa från Lexington i lammull-cashmere.
Det finns matchande vantar och halsduk till.
* Acne Danger leather jacket. Den är så snygg!
* Alice & Sens jättemysiga grå pom-pom scarf i silke/ull är jättefin!
* Stelton memory stone till att skriva små meddelanden på.
* Electrolux ultra-silencer dammsugare i helvitt med orange sladd. Undrar om man kan få tag på en sådan någonstans…
* Anne Taintor notisblock Someone called about something
* Härlig kabelstickad kudde och pläd från WShome.
* Grå stickad kofta från H&M.
* Jag har ju Vipp tvålpumpen. Nu önskar jag mig soptunnan, toaborsten och tvättkorgen och varför inte handdukarna… 🙂
* Sist men inte minst Samsonite-väskorna Cordoba till mig och min man♥

kalasfint

Lindex
Jättesöt kjol i manchester med rosett och tyllunderkjol från Fix/Lindex.
Vit blus, kofta i grått med fint stickat mönster och strumpbyxor.
Set med slipover och t-shirt och rutig skjorta.
Allt från Fix/Lindex.

5 snabba frågor – matvanor

1. Lagar du din egen mat?
Jag lagar helst mat från grunden.
men visst blir det både hel- och halvfabrikat ibland…
2. Hur ofta använder du en micro?
Vi använder bara micron till att värma upp fryst mat med. Lagar ingenting i den.
3. Om du måste välja en maträtt du skulle äta varje dag i resten av ditt liv, Vilken maträtt väljer du då?
Det skulle nog bli någonting med lax eller kyckling. Jag gjorde lax i ugnen häromdagen som blev gott. Någon god sås och quinoa och goda grönsaker också, brysselkål och broccoli…
4. Mysig och lyxig middag hemma eller på restaurang, vad väljer du och varför?
Jag äter gärna hemma om det är mysigt och lyxigt, men det är det ju sällan… Fast min man är duktig på att laga mat åt oss. Det är roligt att äta ute också. Det blir av alldeles för sällan.
5. Vilken är den godaste och vilken är den äckligaste maträtten du vet?
Grillat kött med tzatziki är jättegott! Det äckligaste är lever…
(Frågor från blogg.se)

om träning

Dagens bloggtips: Fitness för mammor
Denna listan kommer därifrån:
– det är mer vanligt att folk äter för lite än för mycket
smal person betyder inte frisk person,
muskulös person betyder inte stark person

– man behöver inte gå till ett superduperfancy gym för att få resultat
– man behöver inte göra crunches och situps för att få 6- pack
– man behöver inte göra crunches och situps för att få platmage efter gravididteterna
för mycket fett i maten är inget att vara rädd för.
– intervaller är fortfarande mest resultatgivande form av cardio
 – kvinnor behöver mer styrketräning än konditionsträning
promenera är ingen träning ifall du är helt frisk.
– man kan gå upp 2-3 kg i vikt i fall man har ätit något salt, har mens på g eller ätit för mycket kolhydrater
– man behöver inte träna mage som gravid, funktionella övningar ger mycket mer mag & ryggträning än isolationsövningar
fria vikter is the shit!
– du kan föda hur många barn du vill men du KAN komma i ditt livs form och fortsätta äta kanelbullar och vara social
Livsmedelsverket är i behov av renovering!
– om man uteslutar kolhydrater helt så blir man dum och kroppshormonerna kommer ur spel
– armhävningar is the shit
– ALLA behöver benträning
– stora lår betyder inte starka benmuskler
– aerobics och step är waste of time.

Kloka tips från Olga. (Det är jag som jag markerat lite med fetstil.)

Gossip Girl

gossip girlI kväll på kanal 5 klockan 19.00 är det dags för avsnitt 14 av 18 på säsong 1 av tv-serien Gossip Girl. Det är alltså söndagar 19.00 som gäller nu istället för tisdagar 20.00.

I USA började säsong 2 av Gossip Girl att visas den 1/9. Jag vet inte när de avsnitten kommer att visas i Sverige.
…troligen inte förrän nästa år.

Dagens låt: Kylie Minogue –
Rippin’ up the disco.
.

G-star

g-star-tröja
Dagens shopping: stickad sportig lång tröja…
Tillägg kl 20.00: Den översta bilden visar nacken.
Här kommer två bilder till på tröjan i sin helhet, framifrån.
tröja

5 snabba frågor – boende

1. Hur många gånger har du flyttat?
Fem gånger. När jag var 6, 21, 23, 25 och 32 år.
2. Var bor du helst – hus på landet eller lägenhet i storstan?
Helst i ett hus men inte för långt ifrån stan.
3. Om du fick en drömlägenhet och fick placera den var du ville, var skulle det vara?
Jag trivs bra i Sverige.
4. Vad är viktigast i din lägenhet, fräscht badrum, fräscht kök eller balkong?
Jag vill ha allt! men okej jag väljer fräscht kök först.
5. Vad tycker du är en lagom ålder för att flytta hemifrån?
Jag flyttade när jag var 21. Det är svårt att säga en lagom ålder, omkring 20 år.
(Frågor från blogg.se)