Tankebubblor 4 år

Jubileum idag! Min blogg fyller 4 år. Detta är inlägg nr.2748.
Dagens låt: Melody Club – Where do I belong
Fototriss – gissa temat



Här kommer tre bilder fotograferade på samma dag på samma ställe.
Var har jag varit då? Jo såklart i …skogen.
första tomaten

Igår åt vi upp den! Den första mogna solvarma goda egenodlade tomaten!
vita dörrar

Målat och målat… och nu är det färdigt! Badrummet har nu en vit dörr med krom-svart handtag. Fint! …innan var det furu/mässing.
Fredagsfoto – vass
Lexington tallrikar

https://www.lexingtoncompany.com/v2/
Nilla gillar: Fina sopptallrikar och mattallrikar med mera från Lexington.
De finns även med röd kant, såg jag i Lantliv nr 10 sidan 79.
Inför skolstarten: elevdagbok

https://www.burde.com/ovrigt/samlingsbocker/elevdagboken
Vi har köpt en elevdagbok idag, sjuåringen och jag. Hon ska börja i första klass i vecka 34. Den verkar jättefin och vi ska skriva i den tillsammans.
(…en dum sak med den, det fattas ett veckoblad…)
paj på egna äpplen

Idag har jag jobbat och när jag kom hem så hade raringen♥ bakat en äppelpaj med egna äpplen. Fallfrukt från det norra äppelträdet. Gott med Keldas vaniljsås till! De söta efterrättsskålarna Palissy Avon Scenes kommer från min mormor.
tisdagstema – upp och ner
Fototriss – utomhus idag del 4
en husbil i lego
äppelträden i augusti

Det norra äppelträdet har jättemycket frukt! Stora äpplen som är lite röda.
Det mellersta trädet har några ganska så stora gröna äpplen.
Det södra äppelträdet har få och inte så fina äpplen…

Jag gillar känslan som jag brukar ha i augusti!
Det där med nystart och planer och nya spännande saker i affärerna!
…fast i år är det lite annorlunda då jag är nästan arbetslös och måste till arbetsförmedlingen på måndag…
Calou Sweden

https://www.calou.se/
Träsko Knyta röd lack (denna finns även i barnstorlek) och Träsko Moa vit skinn.
Calou Original "På en fjädrande pu.sula är ett 7 mm träfanerskikt monterat och som överdel används kvalitetsskinn av olika slag."
På önskelistan: Fina träskor från Calou! 🙂
Odd Molly hudvård

https://oddmolly.com/collections/skincare
Detta blir man ju nyfiken på! Det finns tvål, läppglans, badskum, handkräm
och även lotion, fotkräm, kroppsolja m m.
Jättemånga fina kläder i höst också!






