



Valborgsmässoafton
Denna veckan började med en klämdag. För på tisdagen var det Första maj. På måndagen grävde P bort busken som stod utanför vårt sovrumsfönster. Den var så gammal och risig. Skönt att få tomt där. Så grillade vi mitt på dagen. Tur var det för sedan kom det regn och åska.
Karate
Sedan blev det Första maj och vi bara njöt av att ha en ledig dag. Jag köpte mig en klänning. På kvällen var vi på med och tittade när sonen tränade karate. Han gillar det! Kul! Hoppas att han vill fortsätta till hösten.
Bowling
Igår kväll var jag och ett gäng tjejer hos en kompis som fyller år. Vi snackade, åt gott och sedan var vi på och spelade bowling. Det gick visserligen inte speciellt bra, men ändå kul att hitta på något tillsammans!
Rabarber
Idag bjöd vi på rabarberpaj till efterrätt. Så gott med vaniljsås till. Till huvudrätt var det också paj, tacopaj med sallad och en grönsakgratäng. Men vi får laga mera nästa gång för det räckte ju knappt…
TV
Nu tänkte jag gå och tittade vidare på tv. Det är riktigt spännade och även väldigt otäckt. Jag såg första avsnittet av The Handmaid’s Tale igår!

Fredagslistan
VECKANS BÄSTA:
Det är redan helg! Alldeles lagom med tredagarsvecka 😉
VECKANS ROLIGASTE:
I måndags och tisdags. Att vara hemma och ta dagen som den kommer.
VECKANS TV-SERIE:
Hitlåtens historia.
VECKANS 9GAG:
Älskar att dansa!
Den lataste kissekatten.
VECKANS BLOGG-TIPS:
Jag tänkte prova bananscones med valnötter i helgen.
VECKANS TRÄNINGSTIPS:
Träningstips och övningar för nacken och axlarna. Om du sitter framför datorn mycket: Förebygg/träna bort ”gam”nacke. https://topphalsa.se/
VECKANS HÄLSOSTIPS:
”Jag la om kosten till en ren och läkande mat utan gluten, vete, mjölk och socker.”
En intervjun med Nilla Gunnarsson på Grönt varje dag.
VECKANS TANKE:
Är du morgontrött? Hitta ditt varför till att vakna upp!
Så här kommer du upp pigg och exalterad tidigt på morgonen! Steg för steg.
VECKANS ODLINGSTIPS:
Så här enkelt är det att odla ärtskott!
Dagens låt: Tove Styrke – Sway





Dagens låt: Ookay – Thief

Två bilder på sovrum. Det är alltid inspirerade med fina sovrum. Men egentligen vill jag inte ha för mycket saker. Jag vill ha det lättstädat och särskilt i sovrummet. Det är i alla fallt coolt med alla pikérade, djuphäftade sänggavlar. Jag ser dem överallt. Något annat som jag verkligen ser överallt just nu är storblommigt och multifärgat. Jättefina storblommiga t-shirts, klänningar och blusar i nästan alla affärer. Det blir en blommig sommar känns det som! Man kan ju matcha det med lite sportigt alt. rockigt för att inte bli för gullig 🙂
Dagens låt: Anne-Marie – Ciao Adios


BodyCombat
Jag var på mitt första hela pass av Body Combat i denna veckan. Jag har varit på något mixpass innan. Detta är något jag kommer att fortsätta med känner jag! Kul! Denna veckan har det även blivit Tabata och BodyPump och balance. Gruppträning är ju det jag gillar bäst. Jag borde ge mig ut och jogga också …snart.


Fredagslistan
VECKANS BÄSTA:
Äntligen vita penséer! I love it.
Och så var det sandsopning på cykelvägen i måndags!
Och så har jag fyra dagars ledighet framför mig!
VECKANS ROLIGASTE:
BodyCombat-passet denna veckan var kul! Det måste jag göra om.
VECKANS TV-SERIE:
Homeland och Hälsningar från…
VECKANS 9GAG:
Skoj med ögonbrynen 🙂 (Hur gör de ens?)
VECKANS BLOGG-TIPS:
Tips för att variera sin köttfärssås från Cecilia Folkesson.
VECKANS HÄLSOSTIPS:
Några tips för smidiga muskler och leder.
VECKANS TANKE:
Saker du måste ge upp för att bli lycklig.
HELGENS FÖRVÄNTAN:
Ha det skönt! 🙂
Dagens låt: Smith & Thell – Girl from the sea


Dagens låt: Birdy – Save yourself
Bild: Nelson Garrido and Renée Kemps via Daniella Witte.

Dagens låt: The Killers – The Man


Grilla
Det var dags att plocka fram grillen denna helgen! I fredags bjöd vi på hemburgare med sallad, coleslaw, bröd, pommes. Sedan ville alla se Bäst i test på tv, så åtta personer satt i soffan och runt omkring samlade.
Städning
Denna helgen har vi fåt en hel del gjort och samtidigt haft det lugnt. Saker som att tvätta sängkläder, putsa alla fönster, städa i uterummet, skura trädäcket med såpa. Skönt när det är klart. Fint väder har vi haft också!
Massage
Denna fredagen var massagen riktigt välbehövlig, då jag haft lite ont i nacken och axeln i veckan som varit. Skönt att kunna mota och bota det i tid.
Gino
Igår kväll gjorde jag en variant av gino till efterrätt. Jag vill ju ha jordgubbar och lime, men denna gången blev det med am. blåbär istället. (Skär bitar av banan, kiwi och jorgubbar och lägg i ugnsfasta portionsformar. Pressa limesaft på. Täck allt med vit choklad, riven eller i knappar. In i ugnen på grill, så det får lite färg. Servera med en kula vaniljglass.)
Musikal
Detta är min genre, musik som berättar och visar känslor och berör. Jag fick tårar i ögonen för varje låt när det var musikaltema i Stjärnornas stjärna. Jag gillade inte programmet i början, men denna helgen var det bra.


Dagens låt: Bebe Rexha, Florida Georgia line – Meant to be

Det var riktigt fint väder igår. Varmare dagen hittills i år med runt 22 grader. Sommarkänsla! Vi hade grillpremiär, bjöd hit våra vänner på hemburgare. Förra helgen tvättade jag fönster invändigt. Idag har jag börjat utvändigt.
Det har hänt mycket i trädgården denna veckan. Rabarber börjar komma upp, i odlingslådorna kommer det gräslök och så finns det jordgubbsplantor. Syrénbuskarna och häcken har fått lite skiftning i grönt under denna veckan. Vår robotgräsklippare Stickan har fått komma ut på grönbete!
Dagens låt: Aloe Blacc och Avicii – Wake me up