Det har snöat i nästan tre dagar nu. Jag vill inte ha mer snö, nu får det räcka! Jag längtar efter våren och sommaren…
Ett av min scrapbookingpapper som jag fotoredigerat med konturer m m
Här kan man se att hela Sverige är snötäckt.
Det har snöat i nästan tre dagar nu. Jag vill inte ha mer snö, nu får det räcka! Jag längtar efter våren och sommaren…
Ett av min scrapbookingpapper som jag fotoredigerat med konturer m m
Här kan man se att hela Sverige är snötäckt.
Det finns ju så många sidor och mängder av inspiration! Jag har säkert missat många bra sidor. Tipsa mig så fyller jag på listan.
Tillägg den 10/3: https://www.selhammer.com/butiker.htm




Jag köpte ett minialbum med 12 sidor (6"x6") på Panduro. Idag ska jag ge bort det, med bilder på barnbarnsbarnen, till Ps farmor som fyller 85 år.

°ºº°T°ºº°A°ºº°N°ºº°K°ºº°E°ºº°B°ºº°U°ºº°B°ºº°B°ºº°L°ºº°O°ºº°R°ºº°
Jag har börjat att scrappa lite nu i 30×30 format. Jag köpte album och papper sommaren 2004 men har inte kommit igång förrän nu. Jag köpte ju två album i 20×20 istället på Panduro som känns precis lagom i formatet. Det stora albumet har jag till mina egna bilder och gamla bilder och 20×20 har jag till barnen. Nu har jag även köpt ett album som är 15X15 (likadant som de andra med plastfickor i) på Panduro. Jag ska ha det till en adressbok med adress och telefonnummer på vänstersidan (har skrivit det i datorn och det är lätt att byta ut när någon byter adress.) på högersidan av uppslaget så har jag ett foto som jag dekorerat. Det kommer främst vara till barnen. (Det ska finnas bilder på främst de nära släktingarna.)

Här ett grattiskort som jag har gjort.
och så lite statistik:
Publiceringstidpunkt den 12 februari 2006 20:57:38
Vi ska iväg på dop idag. barnens syssling. Jag gillar det vårvackra pappret på hennes present:
Mina favoritkuvert är kvadratiska och genomskinliga och i "smörpappers"-kvalitet. Jag använder dem såhär: Jag skriver adressen på kortet baksida i tydlig fet stil som lyser igenom kuvertet. Det enda jag har utanpå kuvertet är frimärket. 🙂


(kort och kuvert har jag köpt från Magnolia)
Jag ser nu att det är på gränsen till att jag skulle behöva ha två frimärken… …




Jag beställde några saker från Magnolia för ett tag sedan. främst kort och kuvert (Bazzill monocromatic cards och envelope Frost.) och så detta på bilderna ovan. Papper från My Mind’s Eye och små blommor från Fancy Pants designs.
Det är så roligt att titta på andras scrapbooking-saker. Album, kort, layouter… En bra sida att titta på är Two Peas in a Bucket. Här har jag via Woopsie Daisy hittat ett underbart album på temat kärlek och Alla hjärtans dag. Deanne525 har gjort detta fina!

Dax att köpa nya frimärken, med hjärtan på! (Visst är de fina? Det som ser ut som en tatuering uppe till vänster är coolast.)



https://www.twopeasinabucket.com/pg.asp?gallery=1&cmd=display&layout_id=748948
Denna är så fin!
Jag skulle vilja ha fler band! och mera cardstock nu till mina kort och layouter. mera av allt förresten. 😉
På denna sidan finns många jättefina kort: https://muhren.blogspot.com/
Titta här: https://www.makingmemories.com/
Gå in på Embellishments och Ribbon collection och titta runt. T ex så skulle jag gilla Ribbon Charm Alphabet! Man trär dem på bandet, som pärlor ungefär. (eller Ribbon Charm Letter Wraps) Ribbon Labels var ju jättefina! (klicka på View Product) och Ribbon Words var också jättefint! (band med text på.)
Klicka sedan in på Ideas, Embellishment, Ribbon Charms och så Ribbon (glöm inte Next). Å vad kul det ser ut!
Titta här: https://www.quickutz.com/
Såhär gör man och här finns olika alfabet att välja mellan och det finns bilder också. (Jag tror att jag gillar alfabetet Emily bäst! eller Indigo! (Marisa, Lucy och Sonja är också fina.) och gå in på Products och Die Sets. Zoo-djuren var väl söta?


Nu har jag fått min favorittejp (3L Easy Mounter). Plus att jag har köpt lite olika, papper, stämpelfärger, en stämpel, en punch, och lite annat smått och gott. Så nu är det bara att sätta igång!