fel bård…

Forbo
Bilder: https://www.forbo.se/
Badrumsföljetongen fortsätter… Efter mycket om och men så valde vi ju våtrumstapeter till badrummet. Det var inte lätt att välja. Utbudet är ganska så begränsat. (Kakel hade varit så enkelt.) Nu visar det sig att jag har skrivit fel på beställningen; istället för en enfärgad bård har vi fått en mönstrad! Jag svor när vi var i huset idag! Sedan grät jag och sedan …skrattade jag! Vad annat kan man göra… Nu får jag stå ut med fyrar och fiskar de närmsta åren framöver. Raringen tyckte att den såg helt okej ut och den stämmer ju med bottenfärgen ihop med väggen och så. Så helt illa var det väl inte…

Lantliv 4

Lantliv
Aprilnumret av Lantliv är fyllt av vår och påsk!
Jag gillade Karin Franssons örtagård på sidan 15.
Alla dessa härliga vita lantkök! På sidan 33 syns ett snyggt vitt kakel som liknar det jag vill ha. Snygga bänkskivor och handtag och knoppar! På sidan 44 finns ännu ett fint kök och med ett ljust härligt fönster! Recept på gubbröra med kallrökt lax finns på sidan 109. Det ser ju så gott ut!

snygg dammsugare

dammsugare
Jag önskade mig en helvit dammsugare från Electrolux i oktober. Jag önskar mig fortfarande en snygg, gärna vit, dammsugare! Här har jag hittat en tuff från Bosch med robust vävd textilslang med rutmönster. Den skulle jag kunna köpa bara för den snygga slangens skull! 🙂 Den finns i vaniljgult eller svart.
Siemens har en fin som heter VS08G1223 och Miele har en som heter S 4282.

Tillägg den 30/3: Nu har jag köpt en vaniljgul med retroslang!

rund röd matta

etol
Jag vill ha vill ha en rund röd matta till tösens rum!
Hennes rum ska ju gå i vitt och rött.
Denna hittade jag hos Etol Trading och den verkar vara helt perfekt. Den är i ull och den är konturklippt, med ett vitt mönster som heter Grow. 140 cm.
Den finns att köpa på bl a inreda.com.

Ikea

Ikea
Det är inte bara H&M Home som kör med fyra inredningsstilar, IKEA är såklart inte sämre! Jag gillar alla stilarna jättemycket. Det är Lugna Ofelia med vitt i i alla nyanser. Skira tyger och tjocka och olika strukturer. Detta är min favorit som jag alltid kommer tillbaka till… vitt! Söta Alvine är en stil med folklore och blommor och romantik. Kudden Alvine Flora är helt underbar! De andra stilarna är Livliga Lusy med starka färger och roliga mönster. Till exempel ett mönster med knappar! Exotiska Beata är lite orientalisk med lila, bruna, gröna toner. Jättefint det också! Svårt att välja 😉

Lantliv mars

lantliv
Jag sitter och bläddrar i min favorittidning Lantliv. Nr 3 visar sig vara ännu ett kanonnummer! Jättemånga härliga bilder och reportage. 1. Tänk vad man kan börja längta efter ljusgrönt och rosa så här års… Jag har köpt nya värmeljus på Village i just dessa färger! 2. Ett fint reportage om formgivaren Tove Adman och hennes lilla hus på Gotland ger inspiration till en klassisk men ändå konstnärlig stil. 3. I Skåne bor Gúa Hlífarsdóttir i ett vackert hus. "Vi gillar det lugna i det vita" säger hon och jag kan bara hålla med. 4. Underbara färgglada lökväxter i korg.

skärmgardiner / panelgardiner

panelgardiner
Jag gillar inte panelgardiner/vepor…
Skärmgardiner är fint om de går från tak till golv!
Ännu värre är vepor som är trädda på en C-skena
Det finns ju panelskenor, avsedda för skärmgardiner/panelgardiner med kardborrband. Mycket snyggare!
Värre ändå är gardiner som vilar mot fönsterbrädan…
Skaffa längre hållare till skenan, eller smalare fönsterbrädor!
Det värsta av allt är gardiner som inte når ner till golvet…
Snålt och fult!
Se de här bilderna som avskräckande exempel! 🙂
(Värst vad jag sticker ut hakan då…)

Philips

Philips Wake-up Light är en väckarklocka där ljuset ökar gradvis under 30 minuter innan den inställda väckningstiden. Jag har funderat på liknande tidigare Body Clock men det har inte blivit av att jag har skaffat någon… Det vore bra med en till dottern tror jag.

En annan sak från Philips som jag tycker verkar spännande är LivingColor.

Dagens låt: Melody Club
Girls don’t always wanna have fun.

Bestlite

gubi bestlite
Bilder: https://www.bestlite.se/
Jag spanade ju in den svarta skrivbordslampan BL1 när vi var i Malmö.
Den är jättefin! men till skrivbordet har jag en lampa redan.
Vad vi däremot behöver är sänglampor. Just nu har vi inga alls…
Jag skulle vilja ha varsin Bestlite BL5 i vitt till raringen och mig i sovrummet.