Kategori: Inredning
Betong

En fin adventsljusstake i betong 25 cm med texten god jul finns på Mio. Dixie har den också tror jag. Fat formade som stjärnor i betong. Fint att ha lite mossa och växter i. Avlastningsbordet heter Smögen och efter många om och men står det nu ett sådant ihopmonterat i vårt nya tv-rum.
Vi har dock inte kunnat ställa det på plats ännu, eftersom nu är tv-rummet fyllt med saker från lekrummet… Lekrummet är nämligen tömt och redo för renovering! Nytt golv och nya väggar och så äntligen världskartetapeten ska det bli där. Den där tapeten som jag köpte för fyra år sedan…
Kubus 4 svart

Bild: https://www.illumsbolighus.dk/
Den klassiska Kubusljusstaken formgavs 1962 av den danske designern Mogens Lassen. Det finns även en skyddsplatta att ha under. Tänk att det redan har blivit november. Det är bara 27 dagar kvar tills vi får tända första ljuset i advent!
Jag skulle gärna tända mina ljus i denna fina ljusstaken.
Dagens låt: Rihanna ft. Calvin Harris – We found love in a hopeless place

Snygg klocka

Bild: https://www.designonline.se/
Idag var det till att hålla på och ändra om klockorna igen… tillbaka till normaltid.
Marbodal kök

https://www.marbodal.se/idestudio/inspirationskollage/
Drömmen om ett nytt kök finns ständigt i tankarna. Idag har jag tittat runt på Marbodals sida. Jag passade på att göra ett eget inspirationscollage när jag var där. Klassiska Torö mattvit/ek är en av favoriterna. Vi har ju, och kommer att ha, ekparkettgolv. Kaklet ska vara vitt, bänkytorna i någon grå laminat, luckorna vita. Jag håller fast vid ungefär samma grundidé som jag har haft från början, men modellen skiftar beroende på vilka leverantörer jag tittar på…
fredagsplock

1. Durance doftljus isop finns på Drytrend. Någon som har provdoftat? 2. Denna mössan från Kari Traa har jag köpt till mig. 3. Bordslampa i industristil från House Doctor. 4. Yogi tea throat comfort är ett gott örtte som passar bra även när man inte har ont i halsen. 5. Använder man istället löste kan denna tesil vara kul att ta fram. Den finns på inreda.com.
6. Mon Amie mugg med öra 34 cl Rörstrand vill jag ha. 7. La Tropezienne leather tote bag by Clare Vivier – Tan Bodie and Fou. 8. Svart neoprenstövel Algot från Vincent har jag köpt till lilleman. 9. Dekorationspumpa av polystone från Village. Fast jag kommer nog att skaffa några oranga pumpor i helgen.
Tine K home

Bilder: https://www.tinekhome.com/
Dagens låt: Katie Melua – I’m going to find a happy place
Walther & Co

Bild: https://waltherogco.dk/press.php
Dagens låt: Katie Melua – If you were a sailboat I would sail you to the shore
fredagsplock

1. Bruna glasburkar med lock finns på Lagerhaus. 2. Hjärtkrans av buxbom från Miljögården finns på Mixin. 3. Skrivplatta A4 masonit finns i butiker för kontorsmaterial t ex Gullbergs. 4. Granit har clipboards i pressat papper, svart eller i tidningsmönster. 5. Nylonbag med texten Ordning&Reda på. 6. Arne Jacobsen bordsklocka med alarm Royal design. 7. TV-tools ”verktygslåda” behållare för fjärrkontroller finns i grått och i vitt på Bluebox. 8. Benzy Land kudde från Ikea. 9. Rör-ljusstakarna finns på Granit.
House Doctor

Bilder: https://ipaper.ipapercms.dk/HouseDoctor/Moments2011/
Den där grå peace-kudden från House Doctor var fin!
hej höst

Bild: https://www.village.se/sortiment
Är du punktlig?
Ja, eller jag är snarare lite tidig.
Har du bra kondition?
Ganska så bra.
När blev du senast fotograferad?
Minns inte, det händer inte så ofta.
Vilken färg dominerar din garderob?
Svart, vit, grå, beige, blå…
Hade du en trevlig kväll igår?
Det var måndag och jag tittade på tv, vilket var trevligt.
Favoritdryck på morgonen?
Första jag dricker är vatten. Sedan är det örtte.
Kan du laga mat?
Ja, det kan jag. Vi delar ganska så lika på matlagningen min man och jag. Okej, han lagar oftare.
Vilken tid steg du upp idag?
5.20 stiger jag upp på mina tidiga mornar.
Hur mycket måste du dricka för att bli full?
Inte särskilt mycket. Men jag vill helst inte bli full.
Hur många timmer sover du på natten?
7-8 timmar brukar det kunna bli, för det mesta utan avbrott.
Vad var det senaste du sa?
Jag pratar en hel del för mig själv… så jag babblade om dessa frågorna. Annars så var det Hej! när jag var i affären innan.
Vem ringer du när du är arg eller ledsen?
Min man eller min mamma och pappa.
Vad vill du ha just nu?
Löningsdag…
Har du snygga skor?
Jag vill helst ha både snygga och sköna skor, ibland så går det.
Är du hemma själv just nu?
Ja, men de andra kommer snart hem från simskolan.
Vad ser du fram emot kommande helg?
Jag hoppas att trapp-renoveringen ska bli klar.
plädar

Kivi
Swedish Grace

brickbord

Bild: https://www.ahlens.se/

