Hur du prioriterar din att göra-lista med Einsenhower matrix.

Bild: Spica.com

”Eisenhower-matrisen är ett verktyg för uppgiftshantering som hjälper dig att organisera och prioritera uppgifter utifrån hur brådskande och viktiga de är. Med hjälp av verktyget delar du in dina uppgifter i fyra rutor baserat på de uppgifter du ska göra först, de uppgifter du ska planera till senare, de uppgifter du ska delegera och de uppgifter du ska ta bort.”

”Att skapa en att göra-lista är det första steget för att få arbetet gjort. Men hur bestämmer man vad man ska ta itu med först när det inte finns tillräckligt med tid för att göra allt på en dag? Med effektiv prioritering kan du öka din produktivitet och säkerställa att dina mest brådskande uppgifter tas itu med omedelbart.” Asana.

”The Eisenhower Matrix is one of the most popular frameworks for prioritizing tasks. The matrix was invented by Dwight D. Eisenhower, the 34th President of the United States, serving from 1953 to 1961. The Eisenhower matrix was then repackaged by Stephen Covey in one of the best time-management books of all time, The 7 Habits of Highly Effective People. The Eisenhower Matrix can be very helpful in setting priorities, as long as it has to be used in the right way.” Spica.

Detta fungerar som bäst på större företag. Men man kan ha nytta av att tänka så här själv också. Följ länkarna för att läs mera.

Publicerat den
Kategoriserat som Allmänt

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.