Kosttillskott


”Rekommenderat dagligt intag är inte samma sak som optimalt dagligt intag
RDI, rekommenderat dagligt intag är endast en nedre gräns för att undvika bristsymptom. Det är inte ODI, optimalt dagligt intag för optimal hälsa.” Idag när vår mat innehåller mindre näring än någonsin behöver vi mer näring än någonsin eftersom vi exponeras för så mycket miljögifter och stress.” Idag är odlingsjorden utarmad på mineraler och konstgödning hindrar grödorna från att ta upp mineraler ur jorden.” Läs krönikan Jag är emot och för kosttillskottKurera.

”-Men jag äter allsidigt!” ”-Men mina värden är bra!” Allsidigt med västerländska mått mätt betyder tyvärr inte alltid att du får i dig allt du behöver i rätt mängder.
”Vad som är normalt (vanligt) och vad som är friskt är i de flesta fall två olika saker.” Läs mera om detta hos duktiga Vulverine.

På bilden syns några av de kosttillskotten som jag har hemma just för tillfället. En del tar jag som kur, andra cyklar jag och några äter jag regelbundet. Jag dricker torskleverolja så gott som dagligen året om. Chlorella tar jag också regelbundet. Vitamin D3 tar jag en kur av på vintern. Magnesium tar jag på kvällen speciellt efter hårda träningspass. Jag har även magnesiumoxid då och då för trög mage. Frystorkad nötlever i kapslar från Nordic Kings. Och Terranova Life Drink pulver. Vitamin-B också. Det varierar.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.