
Nu har barnen fått sommarlov! Nästa gång börjar min lille 7-åring i ettan. Barnen läser böcker för mig på kvällarna. Tösen läser LasseMaja-böckerna. Grabben läser Helena Bross böcker om klass 1b. Just nu läser han Starkast i klassen om Edvin med den stora ryggsäcken. Det går bättre och bätte för varje kväll! Han tycker att det är roligt att läsa. Böckerna om klass 1b är bra nybörjarböcker.
Nu har han läst ut fyra böcker i samma serie!