Jag hittade en bra sida, där man kan bläddra tillbaka
i gamla almanackor för att kolla helger och veckodagar.
https://www.lysator.liu.se/alma/alma.cgi
ordlös onsdag
tisdagstema – ömt

En som är öm, eller snarare mör, är min käre make
som har åkt inlines med stavar. 1,5 mil på 52 minuter.
Titta på fler bilder här: Tisdagstema Ömt.
Senvår

Syrénerna blommar precis som förra året vid den här tiden.
"Efter en varm inledning av maj med kulmen under pingsthelgen gjorde temperaturen en riktig djupdykning förra veckan. Nattetid har temperaturen sjunkit under noll i stora delar av landet."
https://www.smhi.se/
typography photography

I love this picture! Underbart foto och underbart motiv!
Det finns fler härliga foton på samma tema: TheTypeJunkie.
Jag hittade den via Husmusen. Även Jellon gillar 🙂
Out of the light
Out of the light Like a star Like a hero Love will survive
Taking the fight Is the life of a hero Staying alive…
Denna bilden är från när tösen fick sin skiva signerad av Charlotte Perrelli!
Skivan är jättebra! Hero, Bullet, Addicted, Appreciate, A lot like love, Slowly… många bra låtar!
Nästa vecka är det eurovision-vecka! På tisdag är det delfinal 1 och på torsdag delfinal 2 där Sverige är med. Hoppas verkligen att Hero kommer till final!
Finalen är på lördag 24/5. Allt klockan 21.00 i SVT1.
Gossip Girl

Serien Gossip Girl är äntligen tillbaka igen! på tisdag 20.00
Efter ett totalt onödigt uppehåll på några veckor är serien tillbaka
med ytterligare 5 avsnitt.
Redan nu på söndag sänds de första 8 avsnitten i rad!
på kanal 5 med start klockan 9.55
blogg.se
Svalka

En annan favorit är att göra egen lemonad.
Det gjorde jag på min gula måndag 10/7-06.
Jättegott att dricka! En riktigt het sommardag håller jag mig helst i skuggan, gärna vid havet eller en sjö!

(Här har jag en deltagarlista för fredagstema / show & tell.)
Metall

Jag har haft ett tema i temat med mina bilder från landet.
Alla bilderna som jag har visat i denna veckan har jag fotograferat den 10-11 maj 2008. Lite om vad vi har gjort i helgen som var.
Tack Karin för en rolig vecka!
Jag ska fortsätta att titta runt bland alla deltagande bloggar.
Jord

Eld

Vi har grillat också i helgen. I lördags drog Ps pappa och farbror igång grillen och vi hade en jättegod middag med bland annat en hemmagjord rabarberchutney. Så till dagens tema eld får det alltså bli en bild på grill-glöden 🙂 Titta in hos Karin Ellas inspiration för att hitta till fler bloggar som är med i temaveckan om de fem elementen.
Detta är inlägg nr 2000 på Tankebubblor!
Jag har bloggat nu i 2 år och 9 månader 🙂
tisdagstema – baksida
Jag har en liten utmaning/enkät till dig som brukar vara med på tisdagstema!
Vilket var ditt första tisdagstema? (länka till inlägget.)
Vilket är ditt bästa?
Vilket är ditt favoritfoto?
Vilket är din roligaste tolkning?
Mitt första tisdagstema var silver den 9/1-07
Mitt bästa (hmm… vilka svåra frågor jag ställer…) En bild som inte var så bra från början fick jag "bakläxa" på 🙂 Jag gjorde om och fick till en bättre bild på temat styrka!
Mina favoritfoton, där måste jag få välja flera 🙂 Jag gillar yta (vattenyta) och björkens struktur och mitt ljus som doftar rent.
De roligaste tolkningarna att göra var natur och smaker.
(När det gäller tisdagstema och bra tolkningar måste jag nämna två av favoritbloggarna också: Weronica och Vicke!)

Idag ville jag knyta an litegrann till temaveckan om de fem elementen
där jag berättar om vad vi gjorde på landet i helgen. Idag är temat trä.
Denna bilden är inte från landet utan från baksidan där jag har fotograferat undersidan …på äppelträdets blad.
Tack för alla era kommentarer!
Jag ska titta runt på era bilder ännu mera så fort jag hinner!
Trä

Det är ett favoritträd eftersom barnens gungor är uppsatta där.
Gunga är också någonting de har gjort i helgen. 🙂
Vatten

Tösen har hjälpt sin farmor att så frön. Morötter, sallad, rädisor, rödbetor…
Först fick fröerna vatten sedan fick barnen 🙂
Så kul det är att springa genom vattenspridaren!


