Senvår

syren

Högvåren övergår i senvår.
Syrénerna blommar precis som förra året vid den här tiden.

"Efter en varm inledning av maj med kulmen under pingsthelgen gjorde temperaturen en riktig djupdykning förra veckan. Nattetid har temperaturen sjunkit under noll i stora delar av landet."
https://www.smhi.se/

Out of the light

Out of the light Like a star Like a hero Love will survive
Taking the fight Is the life of a hero Staying alive…
charlotte
Denna bilden är från när tösen fick sin skiva signerad av Charlotte Perrelli!
Skivan är jättebra! Hero, Bullet, Addicted, Appreciate, A lot like love, Slowly… många bra låtar!
Nästa vecka är det eurovision-vecka! På tisdag är det delfinal 1 och på torsdag delfinal 2 där Sverige är med. Hoppas verkligen att Hero kommer till final!
Finalen är på lördag 24/5. Allt klockan 21.00 i SVT1.

blogg.se

tankebubblor
En förminskad bild på hur min blogg ser ut idag.
Förhoppningsvis idag eller på måndag ställer jag min blogg i kö för flytt till den nya plattformen. Jag vet inte när det blir eller hur lång tid det tar…
Information om det hela finns här: blogg.se och FAQ.

Svalka

svalka

I glaset finns Kiviks Citrusdryck med mängder av isbitar!
En annan favorit är att göra egen lemonad.
Det gjorde jag på min gula måndag 10/7-06.
Jättegott att dricka! En riktigt het sommardag håller jag mig helst i skuggan, gärna vid havet eller en sjö!

fredagstema

Titta in hos Desiree i Alabama för att hitta till fler svalkande tips.
(Här har jag en deltagarlista för fredagstema / show & tell.)

Metall

metall

Här kommer den sista bilden i temaveckan om de fem elementen.
Jag har haft ett tema i temat med mina bilder från landet.
Alla bilderna som jag har visat i denna veckan har jag fotograferat den 10-11 maj 2008. Lite om vad vi har gjort i helgen som var.
Tack Karin för en rolig vecka!
Jag ska fortsätta att titta runt bland alla deltagande bloggar.

Eld

eld
Vi har grillat också i helgen. I lördags drog Ps pappa och farbror igång grillen och vi hade en jättegod middag med bland annat en hemmagjord rabarberchutney. Så till dagens tema eld får det alltså bli en bild på grill-glöden 🙂 Titta in hos Karin Ellas inspiration för att hitta till fler bloggar som är med i temaveckan om de fem elementen.

Detta är inlägg nr 2000 på Tankebubblor!
Jag har bloggat nu i 2 år och 9 månader 🙂

tisdagstema – baksida

Jag har en liten utmaning/enkät till dig som brukar vara med på tisdagstema!

Vilket var ditt första tisdagstema? (länka till inlägget.)
Vilket är ditt bästa?
Vilket är ditt favoritfoto?
Vilket är din roligaste tolkning?

Mitt första tisdagstema var silver den 9/1-07
Mitt bästa (hmm… vilka svåra frågor jag ställer…) En bild som inte var så bra från början fick jag "bakläxa" på 🙂 Jag gjorde om och fick till en bättre bild på temat styrka!
Mina favoritfoton, där måste jag få välja flera 🙂 Jag gillar yta (vattenyta) och björkens struktur och mitt ljus som doftar rent.
De roligaste tolkningarna att göra var natur och smaker.
(När det gäller tisdagstema och bra tolkningar måste jag nämna två av favoritbloggarna också: Weronica och Vicke!)

blad
Idag ville jag knyta an litegrann till temaveckan om de fem elementen
där jag berättar om vad vi gjorde på landet i helgen. Idag är temat trä.
Denna bilden är inte från landet utan från baksidan där jag har fotograferat undersidan …på äppelträdets blad.


Tack för alla era kommentarer!
Jag ska titta runt på era bilder ännu mera så fort jag hinner!

Trä

trä

Denna almen/almarna har varit med i bloggen tidigare: Alm.
Det är ett favoritträd eftersom barnens gungor är uppsatta där.
Gunga är också någonting de har gjort i helgen. 🙂

Vatten

vatten

Barnen har doppat sig i sjön denna helgen.
Tösen har hjälpt sin farmor att så frön. Morötter, sallad, rädisor, rödbetor…
Först fick fröerna vatten sedan fick barnen 🙂
Så kul det är att springa genom vattenspridaren!