Böcker

boknördDet ska handla om böcker
i veckans fredagstema.
Jag läser inte mycket alls nu för tiden…
Jo, jag läser i bakboken A piece of cake!
Se nästa inlägg 🙂

Jag "fuskar" lite idag. jag har lämnat plats till ett bokinlägg, vi får se om jag uppdaterar det… 😉 Kul att få boktips av er andra hur som helst! Ha en skön helg.

Här kan du göra boknörd-testet:
barnensbokklubb.

Barnböcker är det jag läser mest nu för tiden… och det är inte fy skam, det finns många bra! Det är kul att läsa för barnen.

Snörlekar

snörlekar

Kommer ni ihåg vispen, fisknätet, tekoppen och allt vad de nu hette, snörlekarna? Jag friskade upp minnet med hjälp av denna sidan.
Nu övar tösen och jag!

Idag har hon varit hon tandläkaren. De gjorde fem röntgenplåtar. Inga hål. Sedan fick hon en rosa flodhäst-"tatuering" i present. Förra året fick hon en ring.
Efter det var vi på besök i nya skolan tillsammans. Hon fick träffa sin fröken och klasskompisar. Spännande såklart! I augusti är det dags för förskoleklass.

Little Miss Sunshine

sunshine
Vi har haft soligt väder idag! Här är min nya t-shirt som jag köpte på Haléns. (Dottern har också fått en variant köpt på H&M.)
Little Miss- och Mr. Men-böckerna skrevs och illustrerades av den brittiske barnboksförfattaren Roger Hargreaves på 70- och 80-talet. Figurerna har blivit populära igen tack vare Junk Food Clothing och deras 80sTees. T-shirts med roliga tryck från 80-talet. Smurfarna till exempel.

Lisen Organics

lisenorganics
https://www.lisenorganics.com/
"Grantvålen doftar friskt av skog, och har en värmande, uppiggande inverkan. Blomstertvålen för tankarna till varma sommarängar, med doft av ros, bergamott och vetivert."
Läppbalsam:Lime/Basilika Apelsin/Rosmarin Citron/Mynta

Nu har jag ju redan tvål Men till vintern kanske jag provar på grantvålen från Lisen Organics. Många spännande produkter där. Någon som har provat?


Uppdatering den 3/6-08
Jag har nu köpt läppbalsam som jag gillar!
Grantvålen luktar lite speciellt, jag tror att jag gillar den också.
Jag handlade från Mitt i myllan.

Bake a wish

morsdag

A piece of cake Leila Lindholm
Vilken underbar bok! Många recept på bakverk och bröd.
Härligt tjocka sidor att bläddra i och underbara foton.
Piffat med bilder från House Doctor och GreenGate.
Jag önskar mig ett nytt kök om/när vi flyttar. Det ska vara modernt och vitt så som jag skrivit om tidigare (mitt drömkök och inspiration) men så ska jag piffa det med lite lantliga, pastelliga Leila-detaljer à la House Doctor och GreenGate!
Oj vad det skulle bli roligt att baka då! 🙂
make a wish

snygg karaff

.
evasoloKylskåpskaraff i glas
med vipplock.
Snygg på bordet.
Jag vill ha en att servera vatten eller lemonad i.
Ett isolerande neoprenfodral medföljer.
Jag gillar speciellt det limefärgade!
.
Design: Claus Jensen & Henrik Holbaek
.
Jag har haft nöjet att få shoppa en.
Vi gav den i present till svärmor.
.
.
bild från: Eva Solo
.
.
Dagens låt: Euroband
This is my life (Island)

grejen med matkassar…

matkasse
Vad är grejen med att betala för matkassar? Grejen är att; istället för att köpa en plastkasse för 1,50-2 kronor varje gång man är och handlar så köper man en tygkasse och har i fickan. När vi storhandlar tar vi med med kassar, som de på bilden. De är bra! Det gäller bara att komma ihåg att ta med dem när man ska till affären… För att slänga sopor i köper vi istället avfallspåsar på rulle. Det blir omkring 64 öre/påsen. Billigare så.

Jag såg en bra grej hos Johanna B för enklare sopsortering: bunter. Jag gör ju vad jag kan för att platta till förpackningarna ändå. Förpackningar går bra att slänga som de är i miljöhuset, bara att tömma kassen och sedan använda samma kasse på nytt att samla i.

Det var några spartips från tant Nilla 😉


Vad det gäller det höga bensinpriset säger jag: Alla bor inte i en storstad, alla har inte cykelavstånd eller bra buss/tågförbindelser för att ta sig till och från jobbet. Många är beroende av sin bil. Vi har en bensinsnål bil och vi tänker på att köra ekonomiskt. …

Skor

nillas skor

Några av mina favoritskor:
Teva-sandalerna har hängt med länge. Riktigt sköna och luftiga.
Nyast i skosamlingen är mina svarta ecco supercross. Tuffa och sköna att gå i.
De här sandalerna har jag visat tidigare, Softwalk Aerosoles.
Mina favoritstövlar ser ni här, ecco Breda.
Barnens nya tuffa "springskor" är också de ecco.
Som ni märker är det bekväma skor som är mina favoritskor!
Inga höga klackar här inte… 🙂

fredagstema
Listan: Nilla, Simone, Anna, Desiree, Annika, Anne, Petra, Anna-Saltis, Millan, AuroraBuddha, Anki, Lullun, Marianne, Victoria, Snusan, Lia, Cecilia, Marina,