
och vattnade den 11 maj. Gott tyckte jag! Barnen var lite skeptiska… 🙂




Tillägg den 8/6
Idag har vi varit och badat igen och jag har simmat!





Vi hade en skön dag igår! Högsommarvärme fast det bara är senvår.
(Det är lite väl torrt nu faktiskt…)
Lillkillen hade sin Sverige-tröja från Lindex på sig och så fick han en keps och fotboll när vi var på Ica Maxi. De gillar bollar, barnen. De har talang både för fotboll och basket tror jag minsann 🙂
Vi grillade lax. (färdigmarinerad, styckförpackad) Det blev jättegott! Till det hade vi kokta nypotatis och texassås. Jag gjorde en sallad med många goda tomatsorter i från Viken-tomater.
Till efterrätt hade vi marmorerad brownie med jordgubbar och vispgrädde. Jag gjorde en dubbel sats som fyllde hela långpannan. Fick till dem lite bättre än förra gången (8 feb-08) tycker jag. Underbar blandning mellan cheesecake och brownies! Jag hoppade över hallonen denna gången eftersom vi skulle ha jordgubbar till. (Receptet kommer från boken Två systrars söta.)
Dagens låt: Kleerup/Titiyo Longing for lullabies.





Att byta internetleverantör ska väl gå på tre sekunder och inte tre dagar? 🙂
Frustrerade att inte kunna ringa, läsa mail och surfa… Nåja, nu är jag här igen!
Vi har inte varit sysslolösa för det! Raringen har köpt ett nytt spel. Mycket trevligt spel, det började med att göra mig tre år yngre! Alla yogaövningar och muskelträning är jättekul och Step Up Plus.
Andra bloggar om Wii Fit: Saravillfara, med flera.



Uppdaterad arbetsplats med bokstäver från Åhléns.
Min förra musmatta var en kalender från 2003 och det året har ju redan varit… så hög tid för en nya musmatta tyckte jag när jag såg denna på Åhléns idag! Jag hittade även matchande skrivblock och mugg. Dottern och jag var tidigt ute på stan, för att undvika värme och trängsel. Det är riktigt varmt idag…
Man kanske skulle fixa något svalkande.

Tillägg den 16/7-08
Grundrecept 6 stora/12 små muffins
100 g smör
2 dl mjölk
skal av 1 citron
2 ekologiska ägg
1½ dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
Sätt ugnen på 175 grader om du vill göra stora muffins och 200 grader för att grädda små.
Smält smöret och tillsätt mjölk och rivet citronskal.
Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och pösigt.
Rör ner den ljumma vätskan.
Blanda vetemjöl, bakpulver, salt och vänd ner det i smeten.
Placera ut papperformarna i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet.
Grädda i mitten av ugnen i cirka 20 minuter om du gör stora muffins eller 12-15 minuter om du gör små. Prova med en sticka, den ska inte vara kladdig.
Blåbärsmuffins med crumble: 6 stora muffins.
5 dl blåbär.
Gör muffinssmeten enligt grundreceptet.
Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och varva smeten med blåbären tills formarna är fyllda till 2/3. Lämna några blåbär till garnering.
Crumble:
75 g kallt smör
2 dl havregryn
1 dl vetemjöl
1 dl strösocker
Tärna smöret och nyp ihop med havregryn, vetemjöl och strösocker i en bunke.
Strö lite crumble på toppen och garnera med några blåbär på varje muffins.
Grädda i mitten av ugnen i cirka 20 minuter.