Dagens låt: https://www.bagindabox.com/ med Dj Tune feat. OrreMannen. 😉
och något helt annat: Dagens ögongodis! *ler*
Dagens låt: https://www.bagindabox.com/ med Dj Tune feat. OrreMannen. 😉
och något helt annat: Dagens ögongodis! *ler*
Jag skrev redan för två år sedan att jag skulle lyssna på Sommar i P1 …men det blev inte av. Förra året glömde jag också bort. Detta året kanske jag kan höra i alla fall någon. Det borde kunna bli av, man kan ju faktiskt lyssna på webben! Jag vill ju gärna höra! Det börjar 21 juni med Fredrik Lindström och slutar 17 augusti. Radio P1 klockan 13.00-14,30 Skriv ut denna listan för att minnas! 🙂 Bild: www.sr.se.
Min personlighetstyp enligt https://se.41q.com/
"Logiskt sinnade, kreativa tänkare.
Kan bli mycket entusiastiska över teorier och idéer. Sträver ofta att bringa klarhet i teoretiska frågor. Värderar kunskap, logik och kompetens mycket högt. Tystlåtna och reserverade. Svåra att komma inpå livet. Induvidualister. Ointresserande och ledarskap och makt. Deras analytiska förmåga gör det lätt för dem att upptäcka samband som andra inte ser. Fungerar bäst när de uppmuntras att använda sin fantasi och förmåga till kritiskt tänkande."
Hittade via Mamselamsen.
Dottern kom hem från dagis med denna knappen idag. Library Lovers.
Jag tyckte att den var så söt!
Bibliotek fyller en viktig funktion och jag skulle inte vilja att de försvann.
Men jag är där alldeles för sällan har jag kommit på. Vi har ju ett fint bibliotek ganska så nära. Jag ska nog ta med mig barnen dit snart och se vilka böcker vi ska låna hem.
Det kan ju passa bra inför sommaren.
Kanske lånar jag något till mig själv också… det blir inte så ofta jag läser nu för tiden. Är ni ofta på biblioteket?


Denna söta klänning har dottern haft på sig idag! Köpt på Exit.
Vi har varit på barndop. Min lilla brorsdotter fick ett namnhalsband i present och en samling med Astrid Lindgren-böcker, som jag hoppas att hon kommer att gilla!
Dagens låt: Du vet väl om att du är värdefull.
Tillägg 18/6: Klänningen på bilden hade min dotter när vi var på dop och kalas.
Den som döptes var min brorsdotter. Hon hade en vacker vit dopklänning med ljusrosa band. Den klänningen är helvit med ett fin blommönster och jag hade den när jag döptes! Roligt!
När mina egna barn döptes hade de samma dopklänning som sin pappa och faster hade. Den har barnens farmor sytt och hon har även broderat namnen på de som burit den. Fyra namn är det.

Denna sparris (från Ungern, köpt på Ica) kokade jag igår till middag. (på bilden är den okokt.) Till det hade jag laxfiléer som jag ugnsbakade. Jag la dem i en form och penslade på citron, salt, chili och pressad vitlök. Nypotatis och örtsås. Gott! Till efterrätt tog jag lite glass, Ben & Jerry’s cheesecake-brownies!
Jag surfar med Firefox, gör du? (Adblock plus är så bra!)



Apropå skor. Detta är mina favorit-sandaler! De är verkligen sköna att gå i. Jag har haft dem på jobbet i nio år nu så de började bli lite slitna… Vad glad jag blev när jag hittade precis likadana på samma hälsokostaffär idag. Jag varierade mig lite och tog svarta istället för bruna *ler*.
De heter Scholl Adapta Rio.
Bild: Brandos.se.

Jag sprang på 30,28 i år. Lite bättre än förra året 2007 🙂
Förra året sprang jag själv. Detta året sprang jag med jobbarkompisar och vi hade picknick efteråt. Nästa år ska jag springa på 24 minuter! :-O Måste bara få en bättre start, samt komma ihåg att knyta skosnörena med dubbelknut.
Tillägg 14/6: Idag joggade jag tidigt på morgonen. Vet inte hur långt för batteriet tog slut. cirka 4 km. Det är skönt på morgonen!

Det är ovanligt torrt i stora delar av landet och brandrisken är stor. Vi har haft soligt och varmt länge nu. Man har känt sig ganska så slut. Idag har det varit blåsigt och moln. En droppe regn har jag fått på mig! Ett lätt duggregn nu i natt hade varit skönt! 🙂 Sommarvädret behöver inte ta slut men torkan…!
Gräset är gult och knastrigt… Vår södra gräsmatta är helt slut.
Idag har dottern haft avslutningsfest på dagis. Det är ju hon, och några till som ska sluta på dagis för att börja i förskoleklass till hösten!
(men hon går ett par veckor till). Veckans tema i LinsBuS är slut.
Tillägg den 11/6: Det kom ett lagom regn i natt. Vad skönt!
"Retro (franska rétro, från rétrospectif, bakåtblickande, ytterst från latin) syftar på att inpireras av eller intressera sig för en tidigare eras trender, moden eller teknologi. Man talar till exempel om retromode, retrobilar och retrodatorer. Den som gillar det som är retro kallas för retrofil, och behöver inte själv ha varit med om den tid som favoriseras. Inom mode syftar retro framförallt på nytillverkade varor som inspirererats av en tidigare era. Om det rör sig om äldre enskilda plagg används hellre termen vintage. Inom modet började retrotrender göra sig gällande särskilt från omkring 1990. Flera faktorer har bidragit till detta. Retromodet ligger i linje med ökad individualism. Förklädet har fått en renässans som ett resultat av retrotrenden. Ibland används begreppet retro synonymt med vintage. Medan retroklädesplagg syftar på nyproducerade plagg i en stil inspirerad av tidigare tidsperiod (tex 60-talet) syftar emellertid ordet vintage på kläder som faktiskt är tillverkade under den specifika tidsperioden."
Citat: Wikipedia. Bild: Anne Taintor.