väggar

tegel
Tegel är vackert. Speciellt om de är gammalt!
(Väggen på denna bilden är ganska ny.)
Tegelvägg inomhus kan vara riktigt snyggt. (Till exempel som hos Tinaminastina.) Jag kan tänka mig en liten tegeldetalj någonstans i huset. När det gäller tapeter och väggar vill jag gärna ha vitt och ännu mera vitt… Denna gröna fototapet är också skön! Sonen kommer så småningom att få en världskarta på sin vägg!
fredagstema show tell

Tecknade serier

Arne AnkaDen 25 september ger Posten ut nya frimärken. Det är ett häfte med 8 Teckande serier! Charlie Christensen Arne Anka, Åsa Ekström Manga, Martin Kellerman Rocky, Nina Hemmingsson Hemmingsson, Ulf Lundkvist Assar, Lars Mortimer Hälge, Joakim Pirinen Socker-Conny, Cecilia Torudd Ensamma mamman.
Samma datum kommer det även självhäftande Höstfrukter målade av Ulf Wahlberg.

5 snabba frågor – resor

1. Vilket är ditt bästa res-minne?
Se Ostkustens vackra skärgård från en båt.
2. Nämn ett resemål du ännu inte varit på men som du vill besöka?
Skottland …det är en femårsplan…
3. Vad väljer du helst – skidsemester eller solsemester?
Sol.
4. Vilken världsdel spenderar du helst två veckor i?
Jag har besökt Europa och Nordamerika. Skulle gärna vilja besöka fler… men resor är inte prioritet just nu.
5. Vem tar du helst med dig på en weekend-resa och var bär den av?
Jag tar med mig min man till Bohuslän! 🙂
(Frågor från blogg.se.)

äppelmos

äppelmos
Hela familjen har hjälpts åt att göra äppelmos! Raringen och jag har plockat äpple från farfars ympade äppelträd. Barnen har hjälpt till med att tvätta äpplen. Jag har hjälpt till med att skära och P har kokat och mosat. Igår provsmakade vi äppelmos på pannkakor. Barnens favorit. Själv blev jag jättesugen på slottsstek… Undrar om jag ska be Ps mamma om hjälp, hon är bra på sådant.

Fototriss – underifrån

underifrån
En av mina favoritbilder, denna, hade passat in på dagens tema
som är underifrån! Men den har jag ju redan visat. 🙂
Bilderna jag har valt idag är; först en bild från den 24/7 när vi var i Karlskrona.
Jag ligger på stranden och solar men har huvudet i skuggan av ett träd. Skönt.
Andra bilden är från en månad senare när barnen fick syn på ett par luftballonger uppe i skyn. Det ver inget annat att göra än att fotografera dem underifrån 🙂 Men det skulle vara kul att ha ett foto ovanifrån eller ifrån sidan. Jag har aldrig åkt luftballong någon gång.
Sista bilden är från idag. P♥ och jag har plockat äpplen.

Önskehöstkläder

BurberryLite om höstens (även denna höstens tror jag 🙂 trender och om vad som finns på min önskelista. Min garderob är lite efter (kan man säga) och behöver uppdateras framför allt med skor/stövlar och ytterkläder.
Rutigt. Jag gillar rutigt och har en och annan skjorta och även en snygg kjol.
Stickat. finstickade strumpor och strumpbyxor är skönt. Stickade koftar har jag några att välja på. Jag skulle vilja ha en grå lite längre korfta också.
Spets. Spets på någon söt vit blus kan vara lagom för mig tror jag. Stråveck gillar jag på skjortor och blusar även lite volang. Det dressade modet och lite "Gossip Girl"-stilen tilltalar mig.
Höga stövlar. Jag gillar höga stövlar, upp till knät. Nu har jag både svarta och bruna! Ett par tuffa mc-boots vill jag också ha nån gång. Men det där med kilklackar det hoppar jag över…
Väst. Jag hade väst jämnt när jag var runt 19-20. Gamla second hand-västar i skinn och mocka t ex. Har nog inte någon kvar. Nu skulle jag vilja ha en lite nättare kostymväst ungefär som denna på Lindex.
Ryssjal. Jag vill ha en stor kvadratisk sjal, svart botten med röda rosor och blommor på. Ungefär som på denna bilden: Ryssjal.
Trench Coat. Detta saknas tyvärr i min garderob. Jag vill gärna ha en liknade som den på bilden. Inte just den dock (…alldeles för dyr…:-)
Regnkappa. En svart knälång regntålig kappa vore inte fel att ha. Sportiga och bra regnställ har jag, men en lite finare kappa hade varit bra. Lindex har en blank modell.
Tuff skinnjacka. En ganska så kort och smal modell fast ändå klassisk. Gärna lite motorcykel-inspirerad. Snyggt! Lindex har en här. Ett par snygg boots/kängor också att ha till 🙂