
Grace Kelly Mio. Malibu svart Mimou. Gosa grå Hemtex.
Svart pälsig H&M. Nippon Svenskt Tenn. Silky Sand velvet Mikmak.
Yaya Karin Enberg Mikmak. Korall Bantie. Winter Mairo.
Aristo katt Ferm Living. Blomma Mairo. Hundtand Klippans yllefabrik.

Grace Kelly Mio. Malibu svart Mimou. Gosa grå Hemtex.
Svart pälsig H&M. Nippon Svenskt Tenn. Silky Sand velvet Mikmak.
Yaya Karin Enberg Mikmak. Korall Bantie. Winter Mairo.
Aristo katt Ferm Living. Blomma Mairo. Hundtand Klippans yllefabrik.

Den 9/9-09 gjorde jag en önskelista med nio saker.
Idag 10/10-10 har jag tittat ut tio ting:
1. Elefanterna av Estrid Ericson på en rund bricka från Svenskt Tenn.
2. Mysigare bokstäver i trä som också är ljushållare från Studio Yra.
3. Den gråmelerade soffan Goliath kommer från Furninova.
4. Code vita vedkorgar i lackad metall från Asplund.
5. Vit blank kaffemugg med träfat från Höganäs Keramik.
6. Vitriini ask av glas och trä från Iittala.
7. Armbandet kommer från Pearls for girls.
8. Fonda dress plyschklänning från Odd Molly.
9. Crux pläd i ull av Pia Wallén.
10.Pilaster hylla av John Kandell.
Dagen låt: Belle and Sebastian – Another sunny day

Bilder: https://www.sia-homefashion.com/
Mysiga bilder från Sias höstkollektion 2010. Visst blir man sugen på svart, brun, beige och lila toner nu när hösten kommer? Ha en skön helg!

Linda K tog upp det där med färganalys… Min mamma gjorde en analys för längesedan och hon passade bäst i sommarfärger. Jag hittade en rolig sida här: https://www.thechicfashionista.com/your-best-perfect-colors.html
och började fundera på vilka som är mina färger.
Jag är fräknigare och har nog en lite varmare hudton än min mamma. Hon gillar vitguld och jag gillar rödguld eller både ock. Något av färgerna här tror jag klär mig bäst; light spring, clear spring, warm spring. Alltså vårfärger. Men jag vet inte riktigt… Färger jag trivs i på kläder är marinblå, blå, turkos, grå, svart ,vit, beige, khakigrönt, grön, rött som inte går åt orange, ljusrosa, mörkbrun.

Bild: https://www.iittala.com/
Falling in love och Club life heter de nya mumin-glasen från Iittala
designade av Kaj Franck. Vad söta de var! Jag skulle inte tacka nej till ett par.

Bild: https://www.dixie.se/
Budskap i metalltråd Love is all you need. Svarta och vita träbokstäver Love Home. Korgar i reptvinnad vattenhyacint. Plåtburkar från DLP derrière la porte. Betongkrukor, ljuslyktor, lanternor med mera.

Bilder: https://www.mio.se/
När man ändå önskar så vore det trevligt med en ny soffa också! En som den på översta bilden men i ljusgrå melerat tyg. Mios Modern Living Safyras eller Bonalt grå, eller Grande divansoffa från Nilssons möbler kanske, och ett satsbord.
Jag lovar att återkomma med före/efter-bilder den dagen!

Bilder: https://www.betonova.se/default.asp?id=107;0
Jag skulle så gärna vilja ha platsgjuten markbetong på vår garageuppfart! Snyggt slitstarkt och inget ogräs! Det finns många mönster och färger att välja mellan. Titta på den här filmen med Jan Bylund(!) för att se hur det går till: https://www.fardigbetong.se/produkter-tjanster/markbetong.asp

På sidan 29 i Hus & Hem nr 9 (väldigt bra tidning) visas paisley-mönstrat i somriga färger. Blått örngott från Gant Home, kuddfodral och tapeter. Jättesnyggt tycker jag! Men ni har ju redan fattat att jag gillar paisley med tanke på vilken bakgrundsbild jag har valt till bloggen 🙂

Bild: https://www.mio.se/ Handtuftad matta i ull blå med stjärna, till lilleman!

Bilder: https://www.elemental.uk.com/
Jag gillar de här tuffa råa bokstäverna, som egentligen är lampor.

Bilder: https://www.hemtex.com/
Bäddset Map i satinvävd kammad bomull. Prydnadskudde Seastory i bomullsdenim med marint stämpeltryck. Det finns fina vita ljuslyktor i två storlekar också på Hemtex. Jag har ju en svaghet för kartor och för den marina stilen, så detta faller jag pladask för 😉 Extra mycket denna tiden på året.

Dagens låt: Metric – Collect Call

Visst blir man sugen på blått nu när det är vår!? Ett härligt reportage i Lantliv nr 5 med blått i inredning och kläder. (Kuddarna känner ni förresten igen, de finns i grabbens rum.) Nu är jag sugen på att hitta några snygga baggy jeans.