Svarar på en lånad enkät:

01. Namn: Nilla

02. Din ålder: 30+

03. Födelsedag: det var på en torsdag

04. Syskon: En lillebror

05. Hårfärg: Mellanblond

06. Ögonfärg: Blå

07.Vad shoppar du helst? Barnkläder, toppar, byxor, papper och kort,

08.Har du några tatueringar eller piercings, och i så fall hur många? Nej, inget av det. Jag vill inte ha heller.

09.Hur många skor har du? Räknar till 24 skor, stövlar, allt.

10.Hur många par byxor har du? Jeans+Byxor är nog ett tjugotal, sedan har jag träningskläder också och… ja det blir nog ungefär lika många byxor som skor då.

11.Har du några smycken som kostat över 1000 kr? Ja: förlovningsringen och vigselringen

Favoriter

12.Färg: Ljusblå

13.Mat: Potatis i alla former, Flygande Jakob, Pastasallad, kycklinggryta,

14.Klädesplagg: Mörkblå jeans och en vit top

15.Sport: Sport vet jag inte men jag gillar att styrketräna, gå på aerobics, BodyPump, gympa, yoga,

16.Musik: Mycket! gärna låtar med rytm som går bra att dansa till och så gillar jag musikallåtar och kärleksballader.

17.Fras/mening/uttyck: Så kan det gå!

Har du någonsin:
18.Snusat?
En gång i tonåren, aldrig mer.

19.Hoppat bungeejump? Nej

20.Brutit mot lagen?  Nej. eller ja, kört för fort har väl hänt …

21.Fått dig själv att kräkas? Nej

Övrigt
22.Tar du droger?
Nej

23.Vad använder du för schampoo? Det finns på bild i min blogg 🙂 L’anza.

24.Vad är du mest rädd för? …att någonting ska hända barnen…

25.Vad lyssnar du på just nu? She

26.Vilken bil skulle du vilja ha? Den vi har är bra!

27.Pizza eller choklad? Choklad, mörk

28.Tränar du? Inte så ofta som förr. men Ja.

29.Guld eller Silver? guld

30.Vilken film såg du sist på bio? Mr & Mrs Smith

31.Vad vill du helst av allt göra just nu? Shoppa! 😉

-Vad ska jag bli när jag blir stor?

Jobb

Jag träffade en gammal kompis på träningen i veckan. Hon undrade vad jag gjorde. Jag sa att jag är arbetslös nu. "Du får väl börja läsa något." Ja, det borde jag göra men jag vet inte vad jag vill läsa. Jag har frågat mig det i fjorton år nu, vad jag vill läsa för något, vad jag vill utbilda mig till. och nu känner jag mig inte så jättemotiverad att sätta mig och läsa någon längre stund i alla fall. "Men det går snabbt" sa hon som snart hade utbildat sig klart till sjuksköterska. Men hon har sitt jobb kvar också. och hon har inga småbarn, inga barn alls förresten.

Det är jättehäftigt tycker jag, jag beundrar alla som sadlar om och satsar på något nytt som de är sugna på. Hon hade ett kontorsjobb innan, något liknade som jag hade tror jag. fast mera med ekonomi kanske. och nu pluggar hon till sjuksyrra. Häftigt. Fast jag vet inte om jag vill bli det förstås. Jag trivdes bra med jobbet som jag hade och vill nog helst hitta något liknade igen… Snart är det dags att gå till arbetsförmedlingen efter mammaledigheten. Det känns väldigt deprimerande. Men jag ska tänka positivt! Jag kan ju hitta ett toppenjobb jättesnabbt. och annars så får jag väl ta det jag får. eller så får jag läsa någonting. det behöver kanske inte vara åravis på högskola utan lite överkomligt?

Jag är nog den mest oambitiösa människa som går i ett par skor. 😉

 

Denna tiden på året är det så mycket som ska göras, så mycket nytt. Jag brukade tycka om augusti förr med skolstart och ny kalender, ny termin på gymmet, nya krafter efter sommarlovet eller semestern!

Men i år känns det inte fullt lika kul. med lite pengar och mycket utgifter.

Mycket som man vill ha men som man inte verkligen behöver eller kan unna sig.

 

Kläder

Barnen ska ha höst- och vinterkläder, skor, overaller. Ett terminkort till mig och till dottern på gympa. Jag behöver köpa nya fotoalbum och jag har beställt en viss bra sort som jag vill ha i fotoaffären. de har just kommit… Vi har planer på att göra en liten semestertripp innan sommaren är slut. (Maken har jobbat hela sommaren) o s v…

Höstkläder är roligast på hela året vad det gäller kläder. Men också dyrast (särskilt när man har småbarn) Visst kan man komma billigt undan. Men samtidigt så gillar jag ju att köpa kläder! Dyra märkeskläder behöver det inte vara. H&M och Lindex duger bra.

När jag fick mitt första barn (och hade jobbet kvar) så var det kul att köpa kläder i överflöd. Guppi och PoP var jag ofta och handlade på. Men man lugnar ner sig, som tur är. Jag menar kläderna slits ju och de blir urvuxna fort.

och att köpa och sälja på Tradera (och liknade) är inte min grej. 😉

 

Det ordnar sig

Konrads kalasklister

Silvertejp? *fnys* nej tacka vet jag:
…Konrads Kalasklister!
"Konrads Kalasklister skriv opp det, fäster obönhörligt!
Konrads Kalasklister det är mer än ett klister, det är ett universalmedel!
Diska med Konrads Kalasklister och porslinet behöver aldrig diskas mer!
Mura med Konrads Kalasklister så får ni spränga huset med dynamit om ni vill riva det!
På vintern; sanda med Konrads Kalasklister och ni kommer inte ur fläcken!
Fodra hönerna med Konrads Kalasklister och ni får okrossbara ägg!
Kooonrads Kalaaasklisteeeer, det bääästa ääääääär!"

Pippi på rymmen är en favoritfilm hos dottern. 😉
Tösen och jag läser förresten Boken om Pippi Långstrump nu om kvällarna.

(Nu har jag postat en hel mängd med inlägg idag *ler* men så har jag ju funderat på detta i ett par dagar också. Nu ska jag nog lämna datorn för idag och leka lite istället! På återseenede.)

Affe Effenaff

"-Det har Affe sagt. -Jag hörde av min kompis Affe. -Jag ska fråga Affe den allvetade skräphögen. -Fråga du din kompis Affe, han brukar ju veta allt." 🙂

När jag var nygravid för första gången, så frågade jag min man tusen frågor. Tillslut så tyckte han att det blev lite tjatigt, eftersom han inte visste svaren på allt jag ville veta. Som den "datanörd" han är så letade han upp ett forum åt mig. -Här kan du läsa och fråga om allt du vill veta och lite till! och så loggade han in mig på FöräldraNätet.

Nu har det gått ett par år, maken undrar ibland vad han har ställt till med, för nu kan jag inte vara utan fN eller Allt för föräldrar som det heter nu för tiden. fN/Aff besöker jag dagligen.

För er Affe-polare så kan det säkert bli lite upprepning här på bloggen vad det gäller inlägg och dagboksanteckningar. 😉

Välkommen

Nu är jag här och förgyller tillvaron!

Jag kommer att skriva om Mina barn, Träning, hälsa, mode, skönhet, inredning, växter, film, musik, nyheter, skvaller, recept, scrap, kladd, svammel och små funderingar. men inte så mycket om politik, religion och samhälle (till att börja med i alla fall)

[]\[] [] []_ []_ []=|

Välkommen till min nya blogg!

[]\[] [] []_ []_ []=|

Nilla

gift, »-(¯`v´¯)-» I love you P

har två barn: dotter-02 och son-04

Jag gillar solsken och goda vänner.

Jag är intresserad av fotografering, scrapbooking, pyssel, inredning, mode, styrketräning, aerobics och gympa,

Jag är nyfiken, vetgirig, barnslig, ytlig, fundersam, enveten, glömsk och fräknig.
.oooO
(….)……Oooo.
.\..(…….(….)
..\_)…….)../
…………(_/