dagen i tre bilder

Nillas triss
Eftersom temat för dagen är tre färger
så presenterar jag även vad vi har gjort i dag med tre bilder.
Det var så roligt med färgtriss! 🙂
Tegel är så vackert! Ps föräldrar håller på med att lägga nytt tak ute på landet.
Kalvarna var nyfikna på mig och på dottern som ville få dem på bild.
Rödbetornas blad är vackra i färgen. Det har varit lite regn idag.

chocolate cupcakes

cupcakes
Nu har jag bakat cupcakes igen 😉 Denna gången blev det chocolate cupcakes och raspberry cupcakes från Leilas bok. Smarriga! Det räcker att göra halva satsen med frosting till dessa recepten. Det är roligt med cupcakes, dekorera dem med strössel. Jag gillar speciellt det som heter Nonpareille, småprickar i olika färger. Dekorationsblommorna är också söta. Formarna är från Åhléns.


Tillägg den 9/7-08 Tips på Cupcakes-inspiration
https://www.crumbsanddoilies.blogspot.com/ och
https://bakerella.blogspot.com/

dagbädd

halens ikea

Jag skulle vilja ha en säng med kanter på tre sidor, en dagbädd, till sonens rum.
Det ska få plats en riktig resårbotten i den. Jag vill inte inte bara ha en tunn polyetermadrass. Haléns har en som heter Särö. Jag gillar stilen på den! Men jag vet inte om man kan ha resårbotten/madrass i den… Ikea har en som heter Hemnes. Fin! Men tyvärr bara 80 cm bred… (Hajen heter Korall.)
Temat i sonens rum ska vara marin stil med en segelbåt och en världskarta! 🙂

Liten

liten prylbody

En sådan här liten söt prylbody gav jag till min barndomsväns lille gosse idag!
Hans 2-årige storebror fick en matchande t-shirt. 🙂
Kläderna är ökotex-märkta och har ett härligt prylmönster med tårtor, lampor, tennisracket, fåglar, bilar, ostar, skor, klockor, borstar, blomkrukor, …
juli

Fototriss – djur

djur
Premiär för Fototriss! En ny rolig fotoutmaning från Helena/Bildbloggerian.
Fototriss är att fotografera tre bilder på ett tema. När jag läste att temat idag var djur så tog barnen och jag en promenad till en gård här i närheten. Vi har ju inga egna djur. Dottern blev glad och tog med lilla kameran! På vägen dit såg vi några humlor, men sedan hände det grejer. Plöstligt får vi syn på två rådjur på väldigt nära håll! Jättespännande för barnen och mig med som tog fram kameran i en rasande fart. Det var inte de djuren jag hade förväntat mig att få på bild,
just idag! Väl framme fotar dottern och jag kaninerna innan regnet kommer
och vi vänder hemåt igen.
På tal om djur, kolla in denna härliga blogg: Händer bland änder!

mammas flicka fotograferar

Nillastös
P♥ har köpt en liten kamera idag. Samsung S760. Tanken är att dottern ska få använda den och det gör hon! 🙂 Hon har fotograferat hela eftermiddagen. Här fotar hon sitt nya scrappiga fotoalbum. Kul att se henne för hon fixar och flyttar runt lite på grejerna precis som jag brukar göra. Hon har sett mig…


Min kamera heter Canon Powershot G5. Vi köpte den 2003.