[ Moodboard ] dec-15

Snygga soffan Le Grand Air från Decotique. Här är den i blått och fint stylat av Frida Ramstedt. Fåtöljen Rama från Ox Denmarq i naturfärgat läder med ek är fin.
Glasramar utan bakstycke hittade jag via Trendenser. Här är en från Moebe som är gjord av två plexiglasskivor och fyra rambitar och ett gummiband. Riktigt läckert sätt att hänga konst på.
Så mycket fint från Hübsch, bland annat dessa fjädrar. De funkar året om. Det är en hel del fjädrar som motiv på både inredning och kläder och smycken.
Cykelkorg flätad av björk från finska Verso Design. Korgen sitter lös i en metallram som går att hänga på cykelstyret. Helt enkelt bara en härligt somrig bild med den där ljusblå cykeln mitt i alla grönska. På mitt moodboard i juni.
Dagens låt: Sibylle Baier – Tonight (Colour Green album)

Just det där röda teglet och vita fönstren i huset från 1915 är ju bara så fint och hela villan är så stilfullt renoverat. Mycket inspiration att insupa där!
Lite färg på väggarna som grått och blågrått och smutisga pasteller är något jag ser mycket av nu. Även tapeter från William Morris, och så vita väggar såklart. Och trägolv som inte har gulnat.
Pasteller i rosa och aprikosa toner är fint till sommaren. Tröjan Woke up in Paradise från Maison Scotch skulle jag inte tacka nej till! Byxorna var också fina.
Vackra lyxiga fodrade gardiner i grått och en mässingsstång med ringar. Ljusgrå väggar och rosa detaljer. Hon har mycket på gång den där Petra. Kolla in hennes blogg här House of Philia.
Dagens låt: Avicii ft. Simon Aldred – Waiting for love