Lakritskola

lakritskola
Bild från den 25/12
Min söta kompis Mia vet att jag gillar lakrits, precis som hon. När vi träffades innan jul hade hon med sig hemmagjord lakritskola! Mjuk och god!

Mias Recept Lakritskola:
1/2 liter grädde
500 gr Strösocker
5 msk Sirap
2 msk Flytande Glukos (Finns på på Apoteket)
30 gr Smör
1-2 st Lakritsstång (Finns på Apoteket) Jag använde 1st!
Allt blandas i en gryta, och kokas i minst 1/2 timme, skall klara kulprovet (Min kokade nog 1 1/2 timme..
Bred sen ut i långpanna på smörpapper eller häll i knäckformar..

4 kommentarer

  1. Vad mumsigt det såg ut att vara!
    Jättefin snöbild du har lagt i bakrunden även vi som brukar ha massor av snö den här tiden har bara lite lite..:(

  2. Mmm godis som passar såhär även efter jul och jag har ju fullt med lakritsstång i skåpet.. Måste nog göra dessa i helgen kanske!

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.