Marble

marble4420
”Mönstret Marble 4420, som skiljer sig radikalt från den övriga mönsterfloran, sägs ha ritats efter att Josef Frank mött Jackson Pollocks konst under tiden i New York på 1940-talet. Formgivaren Monica Förster och creative director Björn Kusoffsky har inspirerats av mönstret och skapat en tredimensionell installation med handgjorda objekt och en film som går djupare in Josef Franks mönstervärld.”…
https://www.svenskttenn.se/sv-se/pages/article/stutstallning.aspx

Dagens låt: Nina Kinert – Play the world <–Kolla in!

via bloggen too much inspiration. Tack för tipset!

Mademoiselle Oiseau

Rörstrand

”I april lanserar Rörstand Lovisa Burfitts första porslinskollektion.
Lovisa Burfitt är illustratören och modedesignern som blev ett namn innan hon ens gått ut Beckmans. Idag driver hon modehuset Burfitt och hennes drivna modeillustrationer syns regelbundet i flera av världens mest prestigefulla modemagasin.
Kollektionen för Rörstrand är en berättelse om den excentriska Mademoiselle Oiseau i fem delar – mugg, espressokopp, assiett, gömma med lock och fat på fot, nedtecknad av Lovisa Burfitts rastlösa penna på tunnaste benporslin. För formen svarar den mångfaldigt prisbelönta Anna Lerinder.”
https://www.rorstrand.se/index.php/nyheter/mademoiselle_oiseau/

Bloggtips: Inredningsbloggar

inredningsbloggar
Jag hade ju kärleksvecka vid Alla hjärtans dag förra året och länkade till fem bloggar varje dag. Länkar kan man inte få nog av, inte kärlek heller 🙂
Idag susar det runt utmaningar i bloggvärlden på länkkärlek och på inredningsbloggtips. Här kommer tio av mina favoriter:
Frida – Trendenser, Jannice – Simplicity, Weronica – En mammas dag, Helena – Room&serve, Karin – Ellas Inspiration, Lotta – Lotta Agaton, Sofia – Landinskan,
P – House of Philia, Anna-Leena – Annaleenas Hem, Anna-Malin – Helt Enkelt.

Village 2011

village
Bilder: https://www.village.se/

Jag piggar upp trista januari med lite fler vårkatalogsbilder!
Fast idag har det inte varit trist. Jag har varit ledig och tog med barnen till isbanan för att åka skridskor. Lillen träffade en kompis där som han fick låna en bandyklubba av, så de har haft det roligt i 1½ timme utomhus! Kompisen följde med hem så nu sitter de och spelar tv-spel. Ha en skön helg!